معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : 80 درصد مبلمان شهری این استان برای تردد معلولان مناسب نیست.
کد خبر: ۵۳۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 11 December 2017
به گزارش تابناک سمنان، اکرم اندرخور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر ضرورت بهینه سازی مبلمان شهری و برقراری عدالت در استفاده از امکانات و درنظر گرفتن نیازها و خواسته های معلولان افزود : 12 هزار معلول زیر پوشش این اداره کل هستند که برای تامین نیازمندی های آن ها باید توجه جدی شود.

این تعداد افراد معلول، پنج هزار و 550 زن و بیش از هفت هزار مرد هستند.

وی اظهارداشت : استان سمنان دارای 797 معلول بینایی، 2 هزار و 591 معلول ذهنی، یک هزار و 398 معلول شنوایی، یک هزار و 93 معلول در حوزه اعصاب و روان، سه هزار و 95 معلول جسمی حرکتی، 2 هزار و 500 سالمند و یک هزار و 154 افراد چند معلولیتی است.

اندرخور ادامه داد : باید در طراحی‌های مبلمان شهری نیازها و محدودیت‌های جامعه معلولان موردتوجه جدی قرار گیرد و بستر مناسب برای تردد آنان فراهم شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان خاطرنشان کرد : در چند سال گذشته فعالیت‌های مطلوبی در سمنان بخصوص مرکز استان درزمینه مناسب ‌سازی مبلمان شهری و ساختمان‌ها برای معلولان نگرفته است.

اندر خور با تاکید بر این‌که ساخت و ساز طرح های عمرانی در سمنان نقص‌هایی دارد و جایگاه معلولان در آن تبیین نشده است،تصریح کرد: تکریم افراد باید بر مدار انسانیت باشد.

وی اضافه کرد : بحث مبلمان شهری برای رفت و آمد معلولان 30 سال پیش در کشور مطرح شده است و شهرداری و سازمان نظام مهندسی سمنان باید در اجرای طرح‌های خود، بازنگری داشته باشند.

سازمان بهزیستی کشور از مهم ترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌کند.

پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد.

در استان سمنان حدود 22 هزار مددجو از بهزیستی خدمات مختلف می‌گیرند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار