همزمان با سراسر کشور؛
رئیس پلیس راه استان سمنان از آغاز رزمایش پلیس راه در چهار گردنه برفگیر استان خبر داد و گفت: در این طرح هشت تیم اصلی و کمکی به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی خواهند شد.
کد خبر: ۵۳۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 11 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ حسن خسروجردی پیش از ظهر دوشنبه به میزبانی مقر فرماندهی نیروی انتظامی سمنان از آغاز رزمایش مشترک پلیس راه در چهار گردنه برفگیر استان خبر داد و ابراز داشت: در محورهای ارتباطی استان۱۶ دستگاه نمک‌پاش و چهار دستگاه خودرو برف روب مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه کنترل ایمنی وسایل نقلیه، پاکسازی محورهای برفی توسط نیروهای مستقر در گردنه های بشم، فولاد محله، آهوان و خوش ییلاق انجام می شود، افزود: رزمایش زمستانه پلیس راه شامل هشت تیم اصلی و کمکی است که به صورت شبانه روزی طی بازه زمانی سه ماههمستقر و مشغول خدمت رسانی خواهند شد.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی در ایجاد مسیر ارتباطی ایمن باید کوشا باشند، ابراز داشت: طی هشت ماهه سال جاری ۸۰ نفر در محورهای مواصلاتی استانجان باختند که تعامل و همراهی همه نهادهای مسئول می تواند این آمار را به حداقل کاهش دهد.

خسروجردی علت ۷۰ درصد تصادفات فوتی در جاده‌های سمنان را ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان برشمرد و تصریح کرد: یکنواختی محورهای استان باعث عدم هوشیاری رانندگان می شود لذا ایجاد جذابیت در طی مسیر و استراحت در زائرسراها می تواند از بروز این گونه تصادفات جلوگیری کند.

وی افزود: با توجه به سرما و برودت هوا از رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان سمنانبه ویژه گردنه ها را دارند تقاضا داریم قبل از سفر خودرو را از نظر تجهیزات ایمنی مورد بازبینی قرار دهند و همچنین لباس گرم، پتو، آب و غذا و سوخت کافی را همراه داشته باشند تا در صورت بروز بحران تا رسیدن عوامل امدادی بتوانند از امکانات لازم استفاده کنند.

رزمایش زمستانه پلیس راه از بیستم ماه آذر با هدف کاهش تصادفات در جاده‌هایاستان سمنان آغاز شد و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار