شریعتمداری گفت: سعودی‌ها تا کنون روی زمین سه گزینه در مقابل یمن داشته‌اند، یا نظامی‌هایشان فرار می‌کردند یا کشته می‌شدند و یا اسیر، حالت چهارمی کمتر می‌توان متصور بود.
کد خبر: ۵۳۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 04 December 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از کیهان، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با ‌اشاره به حمله موشکی حوثی‌های یمن به ابوظبی امارات، گفت: از آنجایی که چند روز پیش معاون عبدالملک حوثی به سرمایه‌گذاران غربی هشدار داده بود که سرمایه‌های خود را از امارات خارج کنند و همچنین اعلام کرده بود که پایتخت این کشورها در تیررس موشک‌های انصارالله است، از این جهت معلوم بود که انصارالله در حال تدارک حمله به پایتخت کشورهای عربی هم‌پیمان سعودی است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه جنایات این ائتلاف وحشیانه‌ترین جنایات است، اظهار کرد: جنگنده‌های سعودی بعضی‌ وقت‌ها در طول یک روز نزدیک به 25 سورتی پرواز جنگی دارند و همه مناطق یمن را بمباران می‌کنند، به گونه‌ای که دیگر کار از زیرساخت‌ها گذشته و خانه‌ها و بیمارستان‌ها را تخریب می‌کنند.

شریعتمداری گفت: کودکان یمنی به وبا و دیفتری مبتلا شده‌اند و گرسنگی در آنجا بیداد می‌کند، بنابراین یک موشک به ابوظبی اصلا کافی نیست و قطعا انصارالله هم به این نکته پی برده است.

وی تصریح کرد: قطعا ریاض و شهرهای بزرگ عربستان و پایتخت‌های کشورهای عربی که با عربستان، یمن را بمباران می‌کنند از سوی حوثی‌ها موشک‌باران خواهد شد.

شریعتمداری با ‌اشاره به افزایش برد موشک‌های انصارالله گفت: همین که توانسته‌اند برد موشک را بالا ببرند نشانه آن است که به تولید انبوه رسیده‌اند.

مدیرمسئول کیهان با بیان اینکه هدف بعدی موشک‌های یمن به احتمال زیاد ریاض خواهد بود، گفت: به یقین معادلات جنگ یمن به نفع انصارالله تغییرات زیادی خواهد کرد.

وی درخصوص توقیف دوروزه روزنامه کیهان اظهار کرد: ما در آنجا نظر انصارالله یمن را که با صراحت چندین بار گفته بود، در تیتر خود آورده بودیم که به عنوان مثال عبدالملک حوثی رهبر انصارالله 24 شهریور در مصاحبه با تلویزیون

انصارالله گفته بود که ما در حال افزایش برد موشک‌های بالستیک هستیم تا بتوانیم پایتخت کشورهایی که در ائتلاف سعودی علیه یمن حضور دارند را مورد هدف قرار دهیم.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: از این رو بنده هنوز نتوانستم بفهمم که چرا کیهان را به خاطر آن تیتر به دو روز توقیف محکوم کردند.

موشک‌های دوربرد انصارالله معادلات جنگ یمن را تغییر می‌دهد

شریعتمداری همچنین طی گفت‌وگویی با بیان اینکه موشکی که انصارالله به پایتخت امارات شلیک کرد معادلات جنگ یمن را تغییر خواهد داد افزود: سعودی‌ها در مقابله با یمن آنگونه که فرمانده ارتششان مدعی شده بود، قرار بود طی هفت روز کار یمن را یکسره کنند اما با گذشت دو سال و نیم هیچ دستاوردی نداشته‌اند.

وی گفت: ابوظبی و امارات قبل از آنکه کشور باشند، تجارتخانه هستند و موشکی که به آنجا اصابت می‌کند قبل از آنکه تلفات و خسارات آن محاسبه شود باید به این نکته توجه داشت که سرمایه‌دارانی که در آنجا سرمایه‌گذاری کرده‌اند را فراری می‌دهد چرا که آنها اساسا اهل تحمل اینگونه مسائل نیستند.

شریعتمداری افزود: این کمترین واکنش انصارالله یمن نسبت به جنایاتی است که امارات و سعودی علیه مردم یمن انجام می‌دهند.

مدیرمسئول کیهان همچنین در ارزیابی از توان نظامی انقلابیون یمن گفت: سعودی‌ها تا کنون روی زمین سه گزینه در مقابل یمن داشته‌اند، یا نظامی‌هایشان فرار می‌کردند یا کشته می‌شدند و یا اسیر، حالت چهارمی کمتر می‌توان متصور بود.

وی ادامه داد: آنها بیشتر جنگنده‌های از راه دور هستند و با ماشین مدرنی که آمریکایی‌ها در اختیارشان قرار داده‌اند حمله می‌کنند اما اتفاقی که اخیرا افتاد نشان می‌دهد یمنی‌ها توانسته‌اند برد موشک‌هایشان را بالا ببرند.

مدیرمسئول کیهان همچنین طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خبرگزاری فارس که روز گذشته برگزار شد، با کنایه گفت: شما دیدید که انصارالله به ابوظبی موشک زد که البته قبلا پَر آن دامن ما را هم گرفت و ما هنوز هم نفهمیدیم اصلا به چه دلیلی توقیف شدیم.

وی گفت: احتمالا الان هم دادستانی باید برود انصارالله یمن را توقیف کند به‌خاطر موشکی که زده است! اما کسی با این‌ کاری ندارد که میلیون‌ها بی‌گناه در یمن کشته شدند.

شریعتمداری افزود: یک موشک برای ابوظبی کم است؛ باید توازن رعایت شود، نه مثل برجام که توازن در آن رعایت نشد و همه‌چیز را دادیم و هیچ‌چیز نگرفتیم.

وی همچنین گفت: کسی پرسید موشک بعدی را یمن به کجا می‌زند؟ گفتم من از کجا بدانم از عبدالملک حوثی بپرسید! گفت تحلیل‌تان چیست، گفتم یمن باید موشک بعدی را به ریاض بزند تا دوباره نوبت ابوظبی برسد.

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار