رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این که 80 درصد محصولات زراعی این استان به صورت خام در بازارهای هدف عرضه می شود، گفت : راه اندازی واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولات در این استان ضروری است.
کد خبر: ۵۳۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 02 December 2017
به گزارش تابناک سمنان، سیدحسن میرعماد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : براساس آمار موجود وزارت جهاد کشاورزی، به ازای هر 200 واحد تولیدی یک واحد فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در سمنان فعال است.

وی اظهار داشت: بیش از 30 درصد از محصولات کشاورزی استان مانند سیب، انگور و پسته به دلیل نبود واحدهای فرآوری از بین می رود که باید برای رفع این مشکل در کمترین زمان ممکن اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد : در میامی که بیش از 30 درصد محصولات کشاورزی استان را تامین می کند هیچگونه واحد بسته بندی و فرآوری محصولات تولیدی وجود ندارد و این امر در کاهش رغبت مردم شهرستان به ادامه کار در بخش کشاورزی موثر است.

میرعماد ادامه داد : باید ساختار کشاورزی در سمنان اصلاح شود و راه اندازی واحدهای تبدیلی نیاز فوری در این بخش اقتصادی استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد : تاکنون برنامه ریزی های انجام شده توسط دولت برای تغییر الگوی کشت و راه اندازی واحدهای فرآوری در استان مطلوب بوده اما باید برای رسیدن به شرایط آرمانی بیشتر تلاش کرد.

میرعماد با تاکید بر افزایش کشت گلخانه ای در استان ادامه داد : بومی‌سازی این سامانه باید با توجه به شرایط آب و هوایی و متناسب با هر اقلیم این سامانه اجرا شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد : رویکرد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، خوداتکایی به تولید داخلی با بهره گیری از بسته های حمایتی دولت است که تاکنون رونق اقتصادی قابل توجهی در بخش کشاورزی به وجود آمده است.

میرعماد ارایه با بیان این که تسهیلات به سرمایه گذاران برای توسعه کشاورزی گلخانه ای و کاهش هزینه آب و رونق صنایع تبدیلی موثر است اضافه کرد: تاکنون دولت برای رونق بخشی بخش کشاورزی، تسهیلات مناسبی در اختیار بهره برداران قرار داده است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار