مدیرکل امور عشایری استان سمنان:
مدیرکل امور عشایری استان سمنان از پرداخت ۴۰ درصد تسهیلات سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومانی خشک‌سالی در ‏سطح روستائیان و عشایر استان خبر داد‎.‎
کد خبر: ۵۳۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 02 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، حمیدرضا شاه‌حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر از پرداخت ۴۰ درصد از تسهیلات سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومانی خشک‌سالی استان سمنان خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانپرداخت‌شده و مابقی نیز در دست پرداخت است.

وی افزود: این تسهیلات ۱۰ و ۱۵ میلیون تومانی با سود چهار درصد توسط یکی از بانک‌های عامل استان با دوره بازپرداخت پنج‌ساله به متقاضیان اعطا می‌شد.

بیست سال خشکسالی

توزیع ۶۵۰۰تن جوعلوفه‌ای بین عشایر استان سمنان

مدیرکل امور عشایری استان سمنان درباره دیگر اقدامات صورت گرفته در سطح استان برای جلوگیری از شرایط خشک‌سالی و یا کاهش آسیب‌های آن، گفت: با توجه به کاهش شدید بارندگی فصل پاییز و فقر مراتع مسیر کوچ تاکنون ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر آب‌رسانی رایگان به آبگاه‌های استان انجام و بیش از شش هزار و ۵۰۰ تن جو علوفه‌ای برای تعلیف دستی دام سبک بین عشایر توزیع‌شده است.

شاه‌حسینی از استقرار ۵۴ تانکر پلی‌اتیلن یک هزار تا دو هزار لیتری در مناطق قشلاقی برای تأمین آب نیز خبر داد و تأکید کرد: ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر لوله برای آب‌رسانی به سامانه‌های عرفی و محل استقرار زمستانی گله‌های عشایر استان سمنان به دامداران تحویل‌شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، تأمین علوفه و آب‌رسانی رایگان از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌ها از سوی اداره کل امور عشایری استان سمنان برای تسهیل در کوچ قشلاقی عشایر استان سمنان محسوب می‌شود.

شاهرود و میامی بیشترین عشایر استان سمنان رادارند

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اضافه کرد: بیشترین محل استقرار قشلاقی دام‌های عشایر استان متعلق به ایل عشایر سنگسری در مناطق گرمسیری جنوب شهرستان‌های شاهرود و میامی است و برخی از دامداران نیز قشلاق خود را به‌عنوان عشایر مهمان در استان‌های خراسان شمالی و گلستان می‌گذرانند.

شاه‌حسینی اظهار داشت: عشایر استان سمنان با طی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ییلاق به قشلاق، رکورد طولانی‌ترین مسیر کوچ کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: علاوه بر رتبه شاخص استان سمنان در فرآوری ۴۲ نوع محصولاز شیر دام سبک در کشور، میزان تولید گوشت قرمز استان از دام‌های عشایر کوچ درسال گذشته با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه به ۹ هزار و ۲۰۰ تن رسید که با توجه به‌احتمال بروز خشک‌سالی حفظ این میزان تولید نیاز به حمایت مسئولان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار