مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مسئول دفتر سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان، گفت: روند ساخت مصلای نماز جمعه میامی با مساعدت دفتر این شورا صورت می‌گیرد اما همچنان این طرح نیازمند اعتبارات دولتی است.
کد خبر: ۵۳۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 01 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدحسن پیرچه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه میامی به میزبانی مسجد جامع، بابیان اینکه تکمیل مصلای میامی در زمره مطالبات به‌حق مردم شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان است، تأکید کرد: مساعدت‌های مالی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان برای تکمیل این طرح صورت خواهد گرفت اما درنهایت باید گفت امیدواریم بودجه‌های استانی نیز به این پروژه تخصیص پیدا کند.

وی افزود: یکی از مطالبات به حق مردم میامی تکمیل مصلای نماز جمعه است تا بتوان این فریضه سیاسی عبادی را از مکان فعلی یعنی مسجد جامع، به مکانی مشخص و دائمی به‌مثابه مصلای نماز جمعه شهرستان، منتقل کرد.

دشمن به دنبال بر هم زدن وحدت مسلمانان جهان است

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان در دیگر بخش سخنان خود، ضمن تأکید بر اهمیت نماز جمعه، گفت: دشمن به دنبال بر هم زدن وحدت مسلمانان جهان است و با تفرقه می‌خواهد به منابع ویژه موجود در خاورمیانه دست یابد اما باید در برابر این توطئه‌ها هوشیار بود از سوی دیگر یکی از محورهای وحدت مسلمانان فرایض دینی و در رأس آن‌ها نماز جمعه قلمداد می‌شود.

پیرچه گفت: دشمن‌شکنی ویژگی بارز فریضه سیاسی، عبادی نماز جمعه است که عامل افزایش بصیرت محسوب می‌شود.

وی همچنین حضرت محمد(ص) پیامبر دین مبین اسلام را دیگر عامل وحدت زا بین مسلمانان دانست و ضمن گرامیداشت هفته وحدت، بیان کرد: دین مبین اسلام بر پایه اخلاق و محبت است و امروز پس از گذشت سال‌ها از تاریخ اسلام این دین محبت و دوستی در تمام دنیا گسترش‌یافته و حرکت بیداری اسلامی در جهان در حال گسترش است.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان، گفت: وظیفه و راهبرد ما در قبال این دشمن اسلام، وحدت است و مسلمانان در تمامی نقاط جهان با حفظ وحدت نقشه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.


برچسب ها: اقامه نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار