فرماندار سرخه:
فرماندار سرخه بابیان اینکه جمعیت عشایری استان سمنان ۱۵هزار نفر است، گفت: چهار درصد از این میزان یعنی ۶۰۰نفر ساکن سرخه هستند.
کد خبر: ۵۳۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 29 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی مؤیدی زاده ظهر چهارشنبه در نشست ساماندهی امور عشایر سرخه به میزبانی فرمانداری، ضمن بیان اینکه چهار درصد از جمعیت ۱۵هزارنفری یا سه هزار و ۱۸۱خانواری عشایر استان سمنان، ساکن این شهرستان هستند، تأکید کرد: عشایر سرخه ۱۶۳ خانوار هستند که در مناطق ییلاقی و شمال حاضر بوده و در ماه‌های سرد سال نیز در روستاهای بخش مرکزی شهرستان ساکن می‌شوند.

مویدی زاده فرماندار سرخه  - کراپ‌شده

وی افزود: یکی از ویژگی‌های عشایر سرخه، تولیدات این قشر در زمینهٔ لبنی و دامی است که در سال گذشته میزان درآمد ریالی فرآورده‌های تولیدی عشایر سرخه ۳۳میلیارد تومانی برآورد می‌شد که این امر نشان می‌دهد باوجود جمعیت کم عشایر در سرخه، کیفیت تولیدات و شاخص‌های بهره‌وری این قشر، بسیار بالا است.

فرماندار سرخه بابیان اینکه ۲۵درصد گوشت تولیدی کشور توسط عشایر تأمین می‌شود، تأکید کرد: تقریباً این رقم در استان سمنان و شهرستان سرخه نیز صدق می‌کند اما نکته قابل‌تأمل اینجا است که عشایر توانسته‌اند ۲۰ هزار تن به میزان تولید گوشت قرمز خود در سطح ایران اسلامی بیفزایند که نشان از توانمندی‌های آن‌ها دارد.

مؤیدی زاده بابیان اینکه عشایر استان سمنان سالانه ۹ هزار و ۹۳۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند، تأکید داشت: عشایر سرخه، سهم قابل قبولی را این میزان دارند.

وی افزود: اقتصاد شهری و توسعه‌یافتگی، نیازمند وجود جامعه عشایری و روستایی تقویت‌شده و پیشرفته است لیکن باید نگاه ویژه به مقوله عشایر داشته باشیم که این امر خوشبختانه در شهرستان سرخه به منصه ظهور گذاشته‌شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار