فرمانده انتظامی شاهرود:
به گزارش تابناک سمنان، فرمانده انتظامی شاهرود گفت: کلاهبردار اینترنتی که با استفاده از ترفندهای مختلف به خصوص ایجاد صفحات جعلی اقدام به کلاهبرداری از ۳۰۰ کاربر فضای‌مجازی کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۳۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 29 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ مجتبی اشرفی با بیان اینکه هکر شاهرودی به کلاهبرداری از ۳۰۰ کاربر فضای‌مجازی اعتراف کرده است، بیان داشت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به مبلغ ۱۴ میلیون ریال از دادسرای شهرستان، رسیدگی پرونده به صورت ویژه در دستور کار پرسنل متخصص پلیس فتاقرار گرفت.

وی افزود: براساس قانون مجازات اسلامی هر کس به طور غیرمجاز دادههای متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک تا ۲۰ میلیون ریال و در غیر این صورت به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی شاهرود گفت: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکی مشخص شد وی چندین مرحله خریدهای اینترنتی ناموفق داشته که با بررسی کارشناسی ادله دیجیتال موجود، محرز شده است شاکی در دام صفحات فیشینگ گرفتار شده و کلاهبرداری از این طریق صورت پذیرفت است.

اشرفی اضافه کرد: در ادامه سیر تکمیل پرونده و طی بررسی موشکافانه و علمی از ادله دیجیتال موجود و با اقدامات تخصصی و پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

وی افزود: در این پرونده متهم با استفاده از ترفندهای مختلف سعی در پنهان نگه‌داشتن هویت واقعی خود داشت که با هوشیاری پرسنل متخصص این پلیس و اشراف کامل به این فضا هویت واقعی این متهم محرز شد.

فرمانده انتظامیشاهرود گفت: متهم پس از حضور در پلیس فتا منکر انجام عمل مجرمانه شده که با مشاهده مستندات و ادله‌های انکار ناپذیر جمع‌آوری شده لب به اعتراف گشود و تایید کرد مدتی در زمینه هک و نفوذ فعالیت داشته است و دوره‌های زیادی را در این زمینه طی کرده است ولی به دلیل مشکلات مالی از علم خود در راستای سوء بهره گرفته است.

اشرفی تصریح کرد: متهم در بازجویی اذعان کرد که از جهل، ناآگاهی و ساده‌اندیشی برخی کاربران استفاده کرده و با ترفندهای مختلف و از جمله فروش نرم افزار هک، آموزش برنامه‌نویسی، برنامه ماهواره و ... اقدام به کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: در بررسی اولیه مستندات و ادله دیجیتال جمع آوری شده این پرونده تعداد ۳۰۰ شماره کارت به همراه تمام مشخصات تکمیلی که برای برداشت اینترنتی نیاز بوده کشف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار