رئیس هیات ورزش‌های بیماران خاص استان سمنان گفت : ارتقا ورزش بیماران خاص این استان نیازمند افزایش 2 برابری اعتبار اختصاصی سالانه و افزایش زیرساخت های ورزشی برای این افراد است.
کد خبر: ۵۳۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 28 November 2017
به گزارش تابناک سمنان، زهرا چگینی روز سه ‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا میزان اعتبار سالانه این هیات ورزشی را 120 میلیون ریال ذکر کرد و افزود : ارتقا ورزش بیماران خاص، نیازمند 2 برابر شدن اعتبار اختصاصی سالانه است.

وی به کسب رتبه های کشوری ورزشکاران بیماران خاص استان در رشته‌های دارت، شطرنج و بدمینتون اشاره و خاطرنشان کرد : در صورت افزایش اعتبار و حمایت مسولان بستر لازم برای قهرمان‌پروری و همچنین بهبود جسمانی ورزشکاران بیماری‌های خاص فراهم است.

وی اظهارداشت : در استان سمنان 171 بیمار خاص ورزشکار سازمان یافته هستند که با توجه به شرایط جسمانی، به اجبار در رشته‌های ورزشی خاص فعال دارند.

چگینی تصریح کرد : این بیماران ورزشکار سرطانی، هموفیلی، تالاسمی، دیابت وابسته به انسولین، دیالیز پیوند عضو ، ام اس و بیماران پیوند اعضا بوده که مجاز به فعالیت در رشته‌های ورزشی شطرنج، دارت تیراندازی، شنا و تنیس روی میز هستند.

رئیس هیات ورزش‌های بیماران خاص استان سمنان ادامه داد : بیماران پیوند عضو نسبت به سایر بیماران خاص، شرایط مطلوب‌‌تری برای فعالیت در سایر رشته‌های ورزشی دارند و مجاز به فعالیت در همه رشته‌های ورزشی نامبرده هستند.

وی حل مشکلات فراروی ورزش بیماران خاص را خواستار شد و گفت : از آنجایی که این بیماران و خانواده‌های آنان هزینه زیادی را صرف درمان بیماری می‌کنند تمایلی برای روی آوردن بیماران به ورزش نیست و این امر نیازمند فراهم آوردن زمینه‌ای برای درآمدزایی این افراد است.

چگینی اظهارداشت : ایجاد مکان‌های ورزشی مشابه سالن جانبازان معلولان سمنان برای بیماران خاص ورزشکار، می‌تواند علاوه بر بهره‌مندی آنان از امکانات ورزشی، منشا درآمدی هم باشد تا از آن برای سرعت بخشی در روند بهبود بهره بگیرند.

رئیس هیات ورزش‌های بیماران خاص استان سمنان با تاکید بر لزوم افزایش حمایت مسوولان از ورزش بیماران خاص ،گفت : ارتقا ورزش بیماران خاص به افزایش سلامت جامعه کمک می‌کند و این امر مهم باید مدنظر مسولان قرار گیرد.

171 ورزشکار بیمار خاص و پیوند اعضا و بیش از 30 هزار ورزشکار سازماندهی شده در استان سمنان فعالیت می‌کنند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: بیماران خاص ، ورزشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار