مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان:
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان گفت: شش عضو کودک و نوجوان کانون پرورش فکری استان در مسابقه «معرفی کتاب در فضای مجازی» برگزیده شدند.
کد خبر: ۵۳۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 28 November 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال از معرفی شش عضو کودک و نوجوان این کانون برگزیده در بخش معرفی کتاب در فضای مجازی در راستای شیوه‌نامه کتاب‌خوانی خبر داد و بیان کرد: بر اساس این شیوه‌نامه، اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در زمان تعیین‌شده فرصت داشتند تا با ساخت فیلم‌های کوتاه سه تا پنج دقیقه‌ای و بارگذاری آن در فضای مجازی به معرفی کتاب بپردازند.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ عضو کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در این مسابقه شرکت کردند و به معرفی کتاب‌های مناسب پرداختند که از این بین، تعداد ۸۰ اثر به مرحله‌استانی راه یافت و پس از داوری نهایی، شش اثر انتخاب و به‌عنوان برگزیده معرفی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمناناظهار داشت: معرفی کتاب، یکی از فعالیت‌هایی است که نقش بسزایی در علاقمندی کودکان و نوجوانان به مطالعه و تقویت مهارت خواندن دارد.

جمال، انتخاب مناسب کتاب، مطالعه عمیق و درک درست از محتوا، بالابردن اعتماد به نفس اعضا، تقویت روحیه سخنوری و... را از محاسن برگزاری این فعالیت دانست و بر نقش مؤثر مربی و هدایت و نظارت او هنگام اجرا و پرورش مهارت خواندن، تأثیرات روانی و آموزش آن تأکید کرد.

وی معرفی کتاب با کلام شیوا و بیان رسا، استفاده از ابزار و شیوه‌های رایج در مراکز فرهنگی‌هنری را از ملاک‌های داوری این مسابقهعنوان و خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج کتاب‌خوانی و اجرای برنامه‌های کتاب‌محور در مراکز فرهنگی‌هنری همواره مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان کانون پرورش فکری بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان، تقویت مهارت خواندن، توسعه و تعمیق فعالیت‌های کتاب‌خوانی، تقویت و تحکیم انگیزه‌های درونی کودکان و نوجوانان در فرآیند خواندن مانند لذت بردن، کنجکاوی، پرسش‌گری و ... را از اهداف این مسابقه برشمرد و گفت: مهارت خواندن یکی از شاخص‌های اساسی در تسهیل یادگیری است و کودکان و نوجوانان را یاری می‌دهد تا بهتر اندیشیدن و بهتر زیستن را بیاموزند.

جمال در پایان تصریح کرد: ریحانه پرهیزگار، پریسا سهرابی، آیدا کریمی، فاطمه پیرا، مبین گرگانیو هستی دانایی، برترین‌های مسابقه «معرفی کتاب در فضای مجازی» معرفی شدند و از آنها در هفته‌پژوهش تجلیل می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار