معاون رئیس کل بانک مرکزی:
به گزارش تابناک سمنان، معاون رئیس کل بانک مرکزی گفت: امروز دیگر مؤسسه مالی غیرمجاز در کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۵۲۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 26 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، اکبر کمیجانی معاون رئیس کل بانک مرکزی در آئین افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران با محوریت استان سمنان گفت: در یک مقطع شاهد رشد زیاد مؤسسات مالی غیرمجاز در کشور بودیم.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بخش زیادی از حجم پول و سرمایه کشور را در اختیار خود گرفته بودند؛ از تلاش دولت یازدهم برای جلوگیری از افزایش و در ادامه کاهش این مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز خبر داد و افزود: ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری در کشور همچنان ادامه دارد.

معاون رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تعامل مناسب سران هر سه قوه کشور برای ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری کشور، ثمره این تلاش‌ها را بسیار مثبت ارزیابی اضافه کرد: امروز دیگر مؤسسه مالی غیرمجاز در کشور وجود ندارد.

کمیجانی با بیان اینکه مجموعه تلاش‌های دولت و سایر قوا در موضوع ساماندهی مؤسسات مالی در کشور مناسب و مؤثر بوده است؛ از ادامه روند ساماندهی این مؤسسات تا پایان امسال خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور پس از اجرای برجام تصریح کرد: امروز نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران با بیش از 270 بانک دنیا روابط کارگزاری برقرار کرده است.

معاون رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر لزوم برقراری رابطه بانک‌های کشورمان با دیگر بانک‌های جهان عنوان کرد: این روند افزایش تعداد بانک‌های دارای روابط کارگزاری دنیا با بانک‌های جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه خواهد داشت.

کمیجانی با اشاره به ابلاغ سیاست‌ها و اصول اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری برای خنثی‌سازی توطئه‌های اقتصادی دشمنان علیه ملت بزرگ ایران، عدالت محوری و مردم‌گرایی را از موارد مربوط به رسالت‌های بانک مرکزی بازارهای مالی عنوان و بیان کرد: ثبات و پایداری در اقتصاد کلان کشور از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌های بانک مرکزی در همین راستا بوده است و در این راه، اهداف میان‌مدتی نیز ترسیم‌شده و عبور از رکود و رسیدن به رشد اقتصادی نیز از نشانه‌های تحقق این اهداف است.


وی با اشاره به آثار سوءتورم بر اقتصاد کشور، از کاهش نرخ تورم کشور به 8.4 درصد در مهرماه امسال به عنوان موفقیت دیگر دولت در اقتصاد نام برد و اضافه کرد: انتظار داریم این روند در ماه‌های آتی نیز ادامه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار