استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت : راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در سراسر نقاط استان سمنان به‌ویژه مناطق محروم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۲۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶ 15 November 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا خباز استاندار سمنان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و مدیران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اشاره به زیرساخت‌های موجود در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت : راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در سراسر نقاط استان سمنان به‌ویژه مناطق محروم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.


وی افزود : در قرآن و دین اسلام سفارش زیادی به کسب علم و مطالعه شده و به همین سبب باید نسبت به تقویت این دو فریضه مهم در جامعه کوشا باشیم.


خباز افزود: هر اقدامی که پیوست فرهنگی داشته باشد با موفقیت انجام می‌شود و نتیجه مطلوبی را حاصل می‌کند بنابراین باید کتاب‌خوانی را در استان سمنان پویاتر کنیم.


نورعلی غلامحسین نیا سما کوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این دیدار گفت : 73 باب کتابخانه در استان وجود دارد و بیش از 55 هزار نفر در کتابخانه‌های استان سمنان به‌عنوان اعضای فعال هستند.


وی بابیان اینکه استان سمنان در بخش آنلاین جشنواره رضوی با 31 هزار شرکت‌کننده مقام اول را در کشور کسب کرده است افزود: ترویج فرهنگ مطالعه، اصلاح سبک زندگی و تبیین سیره امام رضا (ع) از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح بود.


اهدا 300 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان


سما کوش با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری کتاب مازاد منازل در استان سمنان گفت : در اجرای طرح جمع‌آوری اهدای کتاب از سوی شهروندان قریب به 300 هزار جلد کتاب جمع‌آوری و بِه کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.


وی با اشاره به اینکه 9 کتابخانه عمومی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود تصریح کرد: 8 باب از این پروژه‌ها متعلق به مناطق روستایی استان سمنان و یک باب آن در شهرستان مهدی‌شهر است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اضافه کرد: از مجموع 500 کتابخانه عمومی در سراسر استان سمنان تنها 73 کتابخانه به‌صورت فعال وجود دارد که باید برای تقویت و رشد فعالیت فرهنگی سایر کتابخانه‌های عمومی نیز تلاش بیشتری انجام داد.


وی با اشاره به اینکه 22 درصد از جمعیت استان سمنان عضو کتابخانه‌ها هستند گفت: وجود بیش از سه میلیون جلد کتاب در مخازن کتابخانه‌های استان سمنان بیانگر این است که به ازای هر شهروند این استان بیش از چهار جلد کتاب در کتابخانه‌های آن وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار