به گزارش تابناک سمنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: حفظ آیین های عزاداری از تحریف به عنوان یکی از آسیب های فرهنگ عاشورا، نخستین هدف گردهمایی استانی پیرغلامان حسینی است.
کد خبر: ۵۲۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ 15 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد رضا سوقندی عصر چهارشنبه در نخستین آیین آواها و نواهای مذهبی استان سمنان به میزبانی تکیه بازار شاهرود با بیان اینکه صدایی ماندگار است که به عشق لایزال الهی وصل باشد، ابراز داشت: هیچ آوا و نوایی در تمام عالم به نغمه های دینی و مذهبی نمی رسد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) به گفتمان عاشورایی تبدیل شده است، افزود: راهپیمایی عظیم اربعین مختص شیعه نیست بلکه اباعبدالله الحسین(ع) رهبر همه آزادگان دنیا محسوب می شود به نحوی که بعد از گذران بالغ بر یک هزار سال هنوز دارای پیام های ناشناخته بسیاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به عزاداری امام حسین (ع) بر ضرورت حفظ سنت‌های در برابر آسیب‌ها تاکید کرد و گفت: آیین‌های کهن تدوین و مورد پژوهش قرار گیرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با بیان اینکه حرکت پژوهشی شناخت پیر غلامان از سه سال پیش در استان آغاز شده است، ابراز داشت: در برپایی آیین عزاداریسالار شهیدان تحریف ها و انحرافات بسیاری رخ داده است لذا برگزاری این قبیل همایش ها ضمن تجلیل از پیر غلامان به حفظ سنت ها در برابر آسیب ها کمک می کند.

سوقندی با بیان اینکه امام راحل(ره)معتقد بود که عزاداری باید سنتی باشد، تصریح کرد: اگر قرار است عزاداری امام حسین(ع) به شکل سنتی و صحیح ادامه پیدا کند باید صاحبان آنها را بشناسیم.

وی افزود: آیین های کهن باید تدوین و مورد پژوهش قرار گیرد و با حفظ آیین های عاشورایی این آواها و نواهای مذهبی به طریق درست به نسل جدید منتقل شود.

در این آیین جمعی از پیر غلامان استان سمنان تجلیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار