امام جمعه شاهرود:
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مخالف نوآوری در سبک های عزاداری نیستیم، گفت: مراسم عزاداری ائمه اطهار(ع) باید وزین و با سبکی مناسب برگزار شود.
کد خبر: ۵۲۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴ 15 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام عباس امینی عصر چهارشنبه در دومین روز از نخستین همایش آواها و نواهای مذهبی استان سمنان به میزبانی تکیه بازار شاهرود با بیان اینکه مجالس سید الشهدا(ع) را نباید با سبک های نوین که نامناسب هستندبرگزار کرد، بیان داشت: مخالف نوآوری و استفاده از دستگاه به شرطی که غنا نباشد، نیستیم اما وزین بودن مجالس عزاداری در قالب های جدید باید حفظ شود.

عباس امینی امام جمعه شاهرود - کراپ‌شده

وی افزود: هر آنچه که متعلق به مراسم سید الشهدا(ع) است باید با نیت خالص توام باشد چرا که خلوص نیت از شیوه های زندگی آن حضرت و ائمه(ع) و کسانی که نوحه خوانی و مدیحه سرایی را ترویج می کردند، بوده لذا این سنت باید با همان شیوه به نسل بعد منتقل شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام صدای مداحان به مجالس عزاداری گرمای خاص بخشیده است، گفت: برگزاری همایش آواها و نواهای مذهبی می تواند میراث به جای مانده از نیاکان ما را به بهترین نحو معرفی کند لذا این قبیل سوگواره ها باید بیش از بیش به معرفی پیر غلامان و آثار آنها کمک کند.

امینی در ادامه تصریح کرد: در سبک های جدید عزاداری باید شان و منزلت سید الشهدا(ع) رعایت شود لذا الگو گرفتن از افرادی که این سبک و سیاق را از گذشته حفظ کردند یک ضرورت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه هر کدام از پیر غلامان باید یک مربی برای دیگران باشند، افزود: گاهی مداحان در ارائه مکتوبات بخل می ورزند که باید کریمانه آن ها را به نسل جدید منتقل کنند و سبک های ماندگار باید به دست نسل جدید برسد.

در این همایش جمعی از پیر غلامان اهل بیت (ع) تجلیل شدند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار