مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه سهمیه طرح کارورزی سهم استان یک‌هزار و ۸۹۰ نفر است، گفت: تا کنون ۵۸۲ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۵۲۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 14 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد اسماعیل غنیان پیش از ظهر سه شنبه در کمیسیون کارگری استان سمنان که به میزبانی استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه ۵۸۰نفر در طرح کارورزی استانثبت نام کردند، تاکید کرد: سهم شهرستان سمنان در این طرح، ۶۱۲ نفر جویای کار و ۱۹۰ نفر کارورز معادل ۳۶درصد سهمیه کل استان است که تا کنون تعدادی در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی افزود: سهم شهرستان شاهرود نیز از این طرح۵۶۲ نفر است که ۲۲۵ نفر حدود۳۲درصد از سهمیه استان در نظر گرفته شده و تا کنون این تعداد در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند.

نقش ۶۵ درصدی برخی دستگاه‌های اجرایی در ایجاد اشتغال

دبیر کارگروه کمیسیون کارگری استان سمنان، ضمن بیان اینکه طرح کارورزی می تواند سهم خوبی از اشتغال استان ایفا کند، گفت: امسال برخی دستگاه های اجرایی تا ۶۵ درصد در ایجاد اشتغال استان نقش داشته اند که تحقق آن سهم خوبی از اشتغال استان را احصاء کرده است.

غنیان با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی در زمینه طرح کارورزی اقدامات خوبی داشته اند اما برخی دیگر هنوز در انجام تعهداتشان موفق نبوده اند، تاکید کرد: یکی از مصوبات کمیسیون کارگری استان این است که دستگاه های اجرایی که تاکنون برای ایجاد اشتغال و طرح کارورزی اقدامات و تعهدات خودشان را انجام نداده اند، باید این امر را جبران و با مدیریت سهم خود را در ایجاد اشتغال اعلام کنند.

وی در دیگر بخش سخنان خود به مقوله تسهیلات اشتغال زایی نیز اشاره کرد و بیان داشت: باید بر ارائه تسهیلات بانکی اشتغال زایی نظارت داشت.

برخی دستگاه‌های اجرایی تعهداتشان را عمل کرده اند

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز در این مراسم گفت: دستگاه های اجرایی استان می بایست سهم خود را از اشتغال زایی استان اعلام کنند تا بتوان در برنامه ریزی های استانی این بخش را لحاظ کرد.

محمود قنبری افزود: برخی دستگاه های دولتی در مقوله کارورزی اقدامات خوبی را صورت داده اند و برخی ادارات دیگر خیر، که انتظار ما در کمیسیون کارگری و همچنین ستاد اقتصاد مقاومتی این است که در همه سطوح شاهد تلاش مسئولان برای رفع معضل بیکاری باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار