فرماندار سمنان:
فرماندار سمنان با اشاره به تحصیل بیش از ۳۱ هزار دانشجو در ۱۴ مرکز آموش عالی شهرستان، گفت: قشر دانشگاهی ظرفیتی برای مقابله با آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۵۲۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 14 November 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی فرماندرای سمنان، عباس دانایی در سومین کارگروه دانشجویی سمنان به میزبانی فرمانداری، ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل های دانشگاه ها و قشر نخبه جامعه برای آگاهی بخشی مردم در امر مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، بیان کرد: تحصیل بیش از ۳۱ هزار دانشجو در ۱۴ مرکز آموش عالی سمنان، یک فرصت خوب برای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

عباس دانایی - کراپ‌شده

وی در دیگر بخش سخنان خود، ضمن بیان اینکه حضور مشاوران و مددکاران اجتماعی آگاه و فرهیخته در توانمندسازی دانشجویان برای ارتقا سطح آگاهی در خصوص آسیب‌های مواد مخدر بسیار تاثیرگذار است، افزود:فراهم کردن محیطی با نشاط، شاداب و آرامش در دانشگاه برای دانشجویان ضرورت دارد.

فرماندار سمنان گفت: در زمان حاضر بحث اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در کشور مطرح و در این راستا سمنان در بخش آموزش، شغل، حرفه و مهارت زندگی گام های موثری با همکاری مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های خدماتی در این مسیر برداشته است.

نیمی از خانواده ها از خطر اعتیاد آگاه نیستند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان نیز در ادامه این نشست از عدم آگاهی ۵۰ درصد خانواده ها با این بلای خانمان سوز خبر داد و افزود ۲۰ درصد مصرف کننده مواد مخدر در کشور از سطح تحصیلات بالای فوق دیپلم برخوردار هستند.

محمد همتی به روز رسانی اطلاعات و بسته های فرهنگی در خصوص مواد مخدر را از اولویت های دستگاه های متولی عنوان کرد و از تشکیل همیاران سلامت دانشجویان در مراکز آموزش عالی در شهرستان سمنان خبر داد.

وی افزود: برگزاری کارگاه ها، نشست ها و دوره های آموزشی بامحوریت ارتقا سطح آگاهی دانشجویان در خصوص مواد مخدر، برگزاری تورهای گردشگری برای بازدید دانشجویان از مراکز گردشگری سمنان، ساماندهی پانسیون ها و خوابگاه های دانشجویی مجاز و غیر مجاز در سطح شهر و ... در زمره دیگر مسائلی است که باید به آن عنایت ویژه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار