معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: شعر آئینی مقدس‌ترین هنرها و ابزاری برای رساندن پیام عاشورا که همین نماد حقیقت است، محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۲۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 14 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، ابوالفضل دلارام در مراسم اختتامیه سوگواره غزل‌های خونین که صبح سه‌شنبه در میامی برگزار شد، ضمن تأکید بر اینکه شعر، خاستگاهی جز دین ندارد، بیان کرد: شعر آئینی مقدس‌ترین هنرها است چراکه می‌تواند پیام‌رسان باشد آن‌هم پیامی از عاشورا و قیامامام حسین(ع) که برای همیشه بر تارک آسمان تاریخ دنیا، ماندگار شد.

میامی سوگواره شعر عاشورایی - کراپ‌شده

وی رسالت شعرای آئینی را سنگین توصیف کرد و افزود: عاشورا و محرم یک حقیقت زنده محسوب شده و تا همیشه با انسان‌ها است لیکن باید پذیرفت که هیچ ابزاری به‌اندازه هنر نمی‌تواند برای معرفی این حقیقت به دنیا عمل کند و دراین‌بین، شعر، شاه گل این هنرها است.

شعر زبان پیام‌رسان جامعه است

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان سمنان، بیان کرد: هنر وسیله‌ای است برای پیام‌رسانی و هیچ هنری چون شعر تاکنون نتوانسته این پیام را انتقال دهد لیکن باید از این فرصت نیک، به‌خوبی بهره برد تا حال که شعر ایرانی در دنیا جایگاهی دارد، شعر آئینی و پیام‌های عاشورایی را نیز از طریق این ابزار، به جهانیان معرفی کنیم.

دلارام بابیان اینکه رسالت شعرا، در راستای ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی سخت و مهم است، تأکید داشت: با حمایت ازاین‌گونه سوگواره‌ها می‌توان در اعتلای شعر آئینی گام‌های خوبی را برداشت که خوشبختانه میامی در دو سال اخیر، پیشگام این امر در سطح استان سمنان بوده است.

وی افزود:خوشبختانه جایگاه شعر آئینی و مذهبی در استان سمنان بسیار مطلوب است و همایش‌ها، گردهمایی‌ها و سوگواره‌هایی ازاین‌دست می‌توانند به اعتلای بیشتر این جایگاه کمک کنند.

مطالعه رکن اصلی اعتلای شعر است

یک پژوهشگر شعر و ادبیات نیز در این مراسم ضمن بیان اینکه شعرا می‌بایست بامطالعه، به پختگی و درک عمیق از شعر دست یابند، گفت: مطالعه رکن اصلی شعر آئینی است و باعث می‌شود تا افراد در مسیر شبهات قرار نگیرند.

قاسم رضایی همچنین بیان کرد: در طول تاریخ معاصر ایران اسلامی ما نمونه‌های بسیاری را شاهد بوده‌ایم که یک شعر پخته و تأثیرگذار برای مثال در دوران پهلوی تا چه اندازه توانسته مردم را برعلیه ظلم و جور سفاکان به خیابان‌ها بکشاند و این اثر والای هنر شعر به‌خصوص شعر آئینی است.

در پایان این مراسم از پنج اثر برگزیده در بخش‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار