رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از اعزام تیم امدادی بهداشت و درمان به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: این تیم ۹نفره در حوزه واکنش سریع اعزام شدند.
کد خبر: ۵۲۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 14 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، رضا چمن در گفتگو با خبرنگار مهر از اعزام تیمامدادیدانشگاه علوم پزشکی شاهرود به غرب کشور خبر داد و بیان کرد: این تیم متشکل از ۹نفر نیروهای واکنش سریع به همراه خانه بهداشت سیار ویژه بحران، شیر خشک، کیت حفاظت فردی و ۹۷ قلم دارو های ضروری و تجهیزات پزشکی، فشارسنج و وسایل کاملو سایر اقلام ضروری با چهار دستگاه وسیله نقلیه برای امداد رسانی و ارایه خدمات سلامت به هموطنان در مناطق زلزله زدهبه غرب کشور اعزام شد.

وی افزود: خانه بهداشت سیار تحت عنوان سامانه پشتیبانی خدمات بهداشتی درحوادث و بلایا با رعایت استانداردها و بهره گیری از تکنولوژی و دانش فنی روز با رویکرد ارتقای سلامت و ارایه خدامات اولیه بهداشتی همچون بهداشت عمومی، بیمار یابی و پیشگیری اولیه از بیماری‌های مشمول مراقبت، برنامه ایمن سازی و واکیسناسیون، تشخیص به موقع و درمان سرپایی سطح اول و ارجاع در حداقل زمان ممکن برای اولین بار درکشور توسط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ساخته و به غرب کشور اعزام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تصمیم اعزام نیروهای واکنش سریع در اولین ساعات پس از وقوع زلزله در غرب کشور توسط کارگروه سلامت درحوادث غیر مترقبه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اخذ و این تیم صبح امروز راهی کرمانشاه شد.

چمن بیان کرد: خدمات امداد و درمان ویژه زلزله زدگان غرب کشور در زمره اقداماتی است که این تیم ۹نفره بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: این تیم همچنین نظارت در تامین و توزیع آب سالم، بهداشت مواد غذایی و ارایه مراقبت های اولیه بهداشتی و درمانی در امداد رسانی و رسیدگی به زلزله زدگان را بر عهده خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار