با حضور مدیرکل بهزیستی استان سمنان؛
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: سهم این اداره کل از اعتبارات ویژه ایجاد اشتغال مددجویان در سال جاری شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که تا کنون دو میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۲۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲ 12 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، علیرضا ایزدپور شامگاه یکشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره بهزیستی دامغان به میزبانی تالار همایش های این اداره، ضمن بیان اینکه از شش و نیم میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۶ ویژه اشتغال مددجویان تا کنون دو میلیارد تومان با معرفی افراد دارای صلاحیت به بانک های عامل پرداخت شده است، تاکید کرد: این میزان اعتبار با هدف خود اشتغالی جامعه هدف معمولان استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت می شود.

وی با انتقاد از عدم اجرایقانون جذب سه درصدمعلولان در دستگاه های اجرایی استان سمنان، افزود: متاسفانه در استان قانون جامع حمایت از معلولان به خوبی اجرا نمی شود و این در حالی است که با وجود شرایط سخت اشتغال معلولان، ما موظف به رعایت قانون و حمایت از این قشر تاثیر گذار جامعه هستیم.

استان سمنان ۱۴هزار معلول دارد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در این استان ۱۴ هزارمعلول شناسایی شده که همگی دارای پرونده هستند اما از این بین تنها سه درصد دارای معلولیت شدید و یا اعصاب و روان هستند که غالباً تحت مراقبت قرار دارند.

ایزدپور در دیگر بخش سخنان خود گفت: در استان سمنان هشت مرکز نگهداری سالمندان وجود دارد که از این تعداد چهار مرکز روزانه و مابقی شبانه هستند از سوی دیگر با وجود اینکه یکی از سیاست ها و برنامه های سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح مراقبت از سالمندان در منزل است در آینده نزدیک مرکز روزانه سالمندانی درگرمسار افتتاح خواهد شد.

وی افزود: طرح نگهداری سالمندان در منزل در استان سمنان نیز به اجرا در خواهد آمد که سالمندان پس از دریافت خدمات در مراکز نگهداری سالمند، مابقی ساعات روز را در منزل و کنار خانواده های خود می گذرانند.

استان سمنان دختر فراری ندارد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ادامه به بحث پرداخت یارانه دولتی به مراکز نگهداری سالمندان و موسسات خیریه استان اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستیبه ازای نگهداری هر سالمند در مراکز ۳۰۰ هزار تومان و به موسسات خیریه به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان در قالب یارانه ماهانه کمک مالی می کند.

ایزدپور در دیگر بخش سخنان خودبا اشاره به اینکه دختران فراری شناسایی شده در استان سمنان که برابر دستور مقامات قضایی به ادارات بهزیستی تحویل داده می شوندبومی استان نیستند، بیان کرد: با توجه به اینکه سمنان دارای مردمیمومن است خوشبختانه دختران فراری در این دیار وجود ندارد.

در این آیین از ابوالقاسم خطیب زاده تقدیر و محمود زحمتکش به عنوان سرپرست جدید اداره بهزیستی دامغان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار