استاندارخبرداد؛
به گزارش تابناك سمنان، استاندار سمنان از اعلام آمادگی 9 استان کشور برای حضور در همایش سرمایه‌گذاری این استان که با حضور 400سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برگزار می‌شود خبر داد.
کد خبر: ۵۲۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ 08 November 2017

به گزارش تابناك سمنان، محمدرضا خباز درگفت‌وگو با خبرنگاران بااعلام این خبر اظهار کرد: این همایش به ابتکار و همت استان سمنانچهار تا هفتم آذرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

وی از این همایش به عنوان یک فرصت خوب برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی نام برد و ادامه داد: در این همایش بیش از 100سرمایه‌گذار خارجی و افزون بر 300 سرمایه‌گذار داخلی حضور دارند.

استاندار سمنان با بیان اینکه حضور این تعداد سرمایه‌گذار فراتر از ظرفیت استان است افزود: از همین رو در نشست خبری که با حضور مستر ترنس و استاندار سمنان برگزار شد از استان‌های مختلف کشور دعوت کردیم که از این سفره‌ای که به همت استان سمنان پهن شده بهره‌مند شوند که طی یک روز گذشته 9 استان برای حضور در آن اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه کف سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی حداقل 10 میلیون دلار است خاطرنشان کرد: علاوه بر سمنان دیگر استان‌های کشور می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

خباز از رایزنی خود با معاون عمرانی وزیر کشور در خصوص فروش اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری تولیدی سمنان از طریق خط اعتباری و فاینانس شرکت‌های خارجی خبر داد و گفت: تولیدکننده این اتوبوس‌ها با یک شرکت بیمه و بانک خارجی مذاکراتی انجام و یک خط اعتباری 500میلیون دلاری فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در مذاکره با معاون عمرانی وزیر کشور رایزنی شد که حداقل 100میلیون دلار از این اعتبار به خرید اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری تولیدی سمنان اختصاص یابد.

استاندار سمنان اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری تولیدی سمنان را دارای کیفیت بالایی دانست و افزود: در همین راستا از وزارت کشور خواسته شد که زمینه بهره‌مندی استان‌های کشور از این تولیدات را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از استان‌ها و از جمله خراسان رضوی، اصفهان، قزوین و…از اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری تولیدی سمنان استفاده می‌کنند یادآور شد: استان سمنان در حوزه تولید خودرو و خصوصا اتوبوس از توان بسیار بالایی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار