دهه فجرامسال؛
به گزارش تابناک سمنان، استاندار سمنان با اشاره به اهمیت پروژه در حال احداث پارک موزه دفاع مقدس سمنان که از آن به عنوان بزرگترین پارک‌موزه شمال‌شرق ایران نام برده می‌شود گفت: پروژه پارک موزه دفاع مقدس باید اولویت اول پروژه‌های عمرانی استان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۱۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷ 01 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز در جلسه با هیأت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان اظهار کرد: معاون امور عمرانی استانداری موظف است که این پروژه را اولویت شماره یک استان در سال 96 قرار داده و سازمان برنامه و بودجه هم اعتبارات پیس‌بینی شده آن را سریع‌تر تخصیص دهد.

این مقام ارشد اجرایی نقش مردم سمنان در دفاع مقدس را پررنگ دانست و گفت: استان سمنان بعد از اصفهان مقام دوم کشوری را در تقدیم شهید به انقلاب داد.

وی از آمادگی استانداری برای انجام رایزنی‌های لازم به منظور تسریع در روند ساخت این پروژه خبر داد و افزود:برای فرهنگ شهادت و شهادت طلبی هرچه زودتر اقدام کنیم، منفعت بیشتری عائد ما خواهد شد .

استاندار سمنان توسعه فعالیت‌های معرفتی در حوزه دفاع مقدس و ارزش‌ها را تکلیف شرعی دانست و ادامه داد: باید جلوی گسستی که در نسل سوم انقلاب در حال وقوع است را با همین اقدامات معنوی و ساخت پارک موزه‌ها بگیریم.

وی با ابراز خرسندی از حضور در نشست بررسی وضعیت پارک موزه دفاع مقدس گفت: مهمترین خاصیت این جلسات آن است که در کنار یکدیگر به دنبال یک کار فرهنگی ریشه دار هستیم که با تمام وجود آن را درک کرده ایم.

خباز با اشاره به نقش این پارک موزه در نسل جوان گفت: حتی یک جوان که به ذهن او القاء شبهه کرده باشند، وقتی وارد این پارک موزه شود با انگیزه ای همراه با مسئولیت آن مکان را ترک می‌کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید این پروژه را جزو دغدغه های اول خود قرار دهیم اضافه کرد: اگر قرار باشد تنها پنج کار عمرانی را در استان ساماندهی کرده و تخصیص بودجه 100 درصدی دهیم، اولین مورد آنها باید همین پارک موزه باشد.

وی به جانمایی این پارک موزه اشاره و تصریح کرد: انتخاب فضا و محیط در این پارک موزه، هوشمندانه بوده و یکی از خواص این پارک آناست که در کنار جاده پر تردد زائرین امام رضا(ع) است و هر فردی با اندوخته‌های فکری خود می‌تواند از این مکان معنوی بهره مند شود.

استاندار سمنان گفت: باید همه تلاش و مساعی خود را برای بهره‌برداری فاز اول این مرکز فرهنگی که مقرر شده در دهه فجر افتتاح شود، به کار ببریم.

وی بر لزوم توجه به همه ابعاد دفاع مقدس در پارک موزه سمنان تاکید و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس علاوه بر سپاه و بسیج، جهاد سازندگی که سه گردان را اعزام کردند و نقش جهادگران باید مورد توجه قرار گرفته و اقدامات آنها را درست معرفی کنیم.

استاندار بر لزوم پرداخت بدهی دستگاه‌ها به شهرداری‌ها تاکید و اضافه کرد:در خصوص بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری، این نکته حائز اهمیت است که ما شهروند این استان و نیازمند خدمات شهرداری هستیم لذا از مدیران می‌خواهم که هرچه زودتر بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند تا از خدمات شهری بیشتری بهره‌مند شویم.

سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت:این پروژه یک سرمایه‌گذاری بزرگ فرهنگی است و انشاءالله برآیند آن کاری آبرومند در شأن شهدا و دفاع مقدس باشد.

وی ادامه داد:امسال 4 میلیارد تومان از طریق دفتر مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شد که در اختیار ما قرار گیرد که از سازمان برنامه و بودجه استان انتظار می‌رود در روند در اختیار قرار دادن این اعتبار تسریع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار