به گزارش تابناک سمنان، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از انجام 41 هزار و 470 مورد بازرسی در هفت ماهه گذشته سال 96 از واحد های صنفی این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 31 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، مهدی یحیایی رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اعلام این خبر گفت: این بازرسی ها به منظور پایش وضعیت بازار کالا وخدمات بویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفته است.


وی تصریح کرد: در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی ، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد یک هزارو 384 مورد پرونده تخلف ثبت شد.


مهدی یحیایی ادامه داد: این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، فروش و نگهداری کالای قاچاق وغیره به ارزش ریالی 13 میلیارد و 900 میلیون ریال کشف که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع گردیده است.


رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: طی این مدت تعداد یک هزار و 63 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ( ستاد خبری ) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که از این تعداد یک هزارو 41 مورد رسیدگی و 529 مورد از گزارشات واصله منجر به تخلف گردیده است .


وی تصریح کرد: از مجموع گزارشات دریافتی 573 فقره از سوی ناظران افتخاری به سازمان ارسال گردیده که این مقدار مشارکت 53 درصد ناظران افتخاری را در پی داشته است.


مهدی یحیایی تاکید کرد: هم استانی های عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی ، مراتب را با شماره تلفن گويا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار