معاون میراث‌فرهنگی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، معاون میراث‌فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه تولیدات صنایع دستی استان در راه کسب نشان مرغوبیت ملی هستند، گفت: در این راستا ۱۷ اثر راهی مرحله انتخاب ملی نشان مرغوبیت شدند.
کد خبر: ۵۱۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 31 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، جعفر صفاخواه صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه چهارمین جلسه نشان مرغوبیت کالا مرحله استانی باحضور اساتید دانشکده هنر سمنان و کارشناسان صنایع دستی استان برگزار شد، افزود: دراین مرحله ۴۸ اثر در رشته های مختلف ارائه شد که پس از باز بینی مقدماتی ۳۸ اثر انتخاب و در معرض داوری گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بررسی تمامی موارد و مقایسه آثار با معیارهای ارزیابی، هم‌جهت با اهداف برگزاری این جلسه داوری ۱۷ اثر برای شرکت در مرحله ملی انتخاب شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان کمک به بازاریابی صنایع دستی با قیمت تمام شده مناسب از طریق ارتباط بین کیفیت و کمیت را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: کمک به ارتقاء و بهبود کیفی محصولات بر اساس معیارهای تعیین شده نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی یونسکو اعم از مرغوبیت مواد اولیه، طراحی محصول، رعایت کلیه اصول کاربری محصول ( استحکام، ایمنی، پرداخت نهایی، بهداشت، ارگونومی)، معیار های زیبایی شناسی از قبیل طرح، نقش و ... است.

صفاخواهریال ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران وهنرمندان کشور، بسته بندی مناسب آثار به عنوان یک موضوع تاثیر گذار را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: در مرحله انتخاب استانی آثاری در رشته های سفال، چنگوم، رودوزی‌های سنتی، گلیچ و ... برای داوری در مرحله ملی انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: داوری در مرحله ملی تاپایان سال جاری برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار