رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند:آزار جنسی بازیگر توسط جرج بوش پدر!/دانشگاه‌هایی که ورشکسته می‌شوند؟!/سوال از رئیس جمهور به کجا رسید؟/افشاگری یک نماینده درباره پشت پرده واگذاری یک پالایشگاه و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 25 October 2017
 تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
افزایش ۷ میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار طبیعی نیست
 
رئیس شورای رقابت گفت: از درب کارخانه تا بازار مصرف، افزایش 400 هزار تومانی طبیعی است، افزایش هفت میلیون تومانی برخی خودروها مثل رنو ساندرو در چارچوب مقررات و دستورالعمل تنظیمی ما نیست و نظارتی بر آنها نیست.رضا شیوا در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در ایران سه نوع خودرو داریم، وارداتی، مونتاژی و ساخت داخل و آنچه حاشیه بازار داخلی نخواهد داشت خودروهای خانواده پراید و پژو هستند و شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت آنها را ارائه نموده است.وی ادامه داد: از درب کارخانه تا بازار مصرف، افزایش 400 هزار تومانی طبیعی است افزایش هفت میلیون تومانی برخی خودروها مثل رنو ساندرو در چارچوب مقررات و دستورالعمل تنظیمی ما نیست و نظارتی بر آنها نیست.شیوا گفت: حداکثر مواقع، افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت می شود و این کاملاً معمولی است. ما فقط در مورد خودروهای زیر 45 میلیون تومان اجازه ورود داریم.احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: برای آنکه جلوی افزایش قیمت را بگیریم باید افزایش تقاضا را متوقف کنیم اگر کارخانه ها ثبت نام فروش خودرو نداشته باشند و فقط بازار حاشیه اقدام به معامله کند افزایش تقاضا کاهش می یابد.شیوا در ادامه ارتباط تلفنی با استودیو گفت: اگر خودرو برای ارائه داشته باشیم تقاضا افزایش نمی یابد، در کشور ما هر وقت عرضه کم می شود تقاضا افزایش پیدا می کند.

با توصیه سردار سلیمانی نتیجه همه‌پرسی لغو شد

معاون پیشین نخست وزیر عراق در امور انرژی در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت: عراق و ایران در تمام زمینه‌ها از روابط خوبی برخوردار هستند.حسین الشهرستانی، معاون پیشین نخست وزیر عراق در امور انرژی در گفت‌وگو با المیادین گفت: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران تلاش فراوانی کرد و رهبران اقلیم کردستان عراق را نصیحت کرد تا نتیجه همه‌پرسی را لغو کنند.وی افزود: ایران و عراق در تمام زمینه‌ها از روابط خوبی برخوردار هستند و اجازه نخواهیم داد که آمریکایی‌ها در روابط ما با ایران دخالت کنند.

 گزینه بیست و یکم برای وزارت علوم توان مدیریتی گزینه های اول را ندارد
 
عضو کمیه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی فراکسیون امید درباره اینکه آیا غلامی پاسخی به نقدها و اعتراضات دانشجویی علیه خود داشت یا نه، گفت: بله. ایشان توضیحاتی را ارائه کردند که برخی از آن قانع کننده و منطقی بود اما بخش دیگری از پاسخ هایشان نتوانست نماینده ها را اقناع کند.پارسایی در پاسخ به اینکه کدام بخش از اظهارات وزیر پیشنهادی علوم قانع کننده نبوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه رای گیری هفته آینده برگزار می شود بهتر از به این جزئیات ورود پیدا نکنیم.وی در همین راستا تاکید کرد: فراکسیون امید بنا دارد از لحاظ توان مدیریتی به این مساله ورود پیدا کند که از انتظارات جامعه مربوطه است، چراکه اگر موضوع سیاسی شود به نفع جامعه و دانشگاهیان نخواهد بود.این عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه بحث توان مدیریتی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: زمانی که اولویت بیست و یکم برای یک وزارتخانه معرفی می شود، طبعا توان  گزینه های اولی را ندارد. به علاوه، این نگرانی وجود دارد که چرا آقای روحانی نتوانسته گزینه های اول  خود را به مجلس معرفی کند!پارسایی در پایان تاکید کرد: سطح نگرانی ها گسترده تر از آن است که بحث را به این سمت سوق دهیم که نظر ایشان را درباره  هر تشکل دانشجویی بدانند/جماران  

واکنش مرتضی اشراقی به خاطره نقل شده یک هنرمند قدیمی از امام راحل

نوه گرامی امام خمینی به خاطره نقل شده توسط یکی از هنرمندان باسابقه کشورمان از امام راحل که راوی آن مرحوم حاج سید احمد خمینی ذکر شده بود، پاسخ داد.حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی طی متن کوتاهی که در اختیار جماران قرار داده نوشت:

دیروز در خبرها مطلبى از جناب آقاى مهرداد کاظمى خواننده خوب و قدیمى کشورمان نقل شده بود. ایشان گفته بود: «مرحوم حاج احمد آقا گفته اند که امام، روزى دو بار با آهنگ اى ساربان گریه مى کردند». در نگاه اول، براى من با شناختى که از امام پیدا کرده ام و از نزدیکترین افراد به ایشان  فرا گرفته ام، این نقل قول مقرون به صواب نبود. با این حال از نزدیکان امام که آن روزها را به خاطر دارند پرسیدم و آنها هم چنین مطلبى را به خاطر نداشتند. روشن است که مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینى یادگار فقید امام هم نیستند تا از ایشان جویاى حال شوم. اکنون به نظرم همین بهانه اى است تا یک بار دیگر به امر خاطره توجه کنیم. خاطره نامش را با خود همراه دارد. از حافظه بر مى خیزد و ارزش آن به گوینده ى آن است. روایت با وثاقت راوى و میزان قرابت او با منبع خبر ارتباط مستقیم دارد. قدرت حافظه، میزان دسترسى فرد در زمان وقوع حادثه، فهم درست از روحیات گوینده ى خبر، توجه به شرایط صدور و قرائن حالى و مقالى و... همه از نکاتى است که به خبر و خاطره ارزش مى دهد و یا آن را از ارزش مى اندازد.

آزار جنسی بازیگر توسط جرج بوش پدر!

در حالی که هنوز آزار جنسی هاروی واینستن و جیمز توباک دو چهره معروف هالیوود فراموش نشده، این بار رئیس جمهور اسبق آمریکا به آزار جنسی متهم شده است.پس از ادعای هیدر لیند، بازیگر معروف، مبنی بر آزار جنسی از سوی جورج بوش پدر، این رئیس جمهور اسبق آمریکا در بیاینه‌ای از او عذرخواهی کرد.سه‌شنبه گذشته، لیند ادعا کرده که با بوش دیدار داشته و او از ویلچر خود به لیند "حمله جنسی" کرده است. طبق ادعای لیند، این واقعه هنگام عکس گرفتن با بوش اتفاق افتاد. باربارا بوش، همسر رئیس جمهور اسبق، نیز در این واقعه حاضر بوده و "مزاح" بوش را از نزدیک مشاهده کرد.طبق اظهارات لیند، بوش او را دو بار لمس کرده و "لطیفه کثیف" به او گفته است./فرارو

 اشتباه ویرگولی نمایندگان در بودجهٔ ۹۶
 
اشتباه مجلس در برداشتن یک ویرگول در ماده‌ای از قانون بودجه سال ۹۶، موجب افزایش حقوق برخی از مسئولان و احیای حقوق مادام‌العمر آنها شد. برخی نمایندگان تلاش کردند تا با اصلاحیه‎ای این اشتباه را مرتفع کنند،‌ اما این طرح یک فوریتی با موافقت دیگر نمایندگان مجلس همراه نشد.درخواست يك فوريتي براي طرح اصلاح بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 96 كشور در جلسه علني امروز مجلس مطرح شد. بحث بر سر يك ويرگول بود كه حذفش در متن قانون موجب افزايش يكباره حقوق برخي از مسئولان شده است.در ماده واحده این طرح آمده بود که «افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر از قبیل هئیت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام می‌گیرد. به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، ثابت باقی بماند».حسینعلی حاجي‌دليگاني نماینده شاهین‎شهر براي توضيح اين طرح يك فوريتي،‌ گفت: اتفاقي هنگام تصويب بودجه افتاد. در لايحه اي كه دولت داد،‌ آمده بود كه «افزايش حقوق گروه هاي مختلف حقوق بگير» كه ادامه داده بودند «در حكم حقوق» ويرگول‌ «ثابت باقي بماند.»....اين عين جمله اي است كه در لايحه دولت بوده است اما ناخودآگاه يا از روي قصد اتفاقي افتاده است كه در گزارش تلفيق بودجه كه بعد هم قانون شده است،‌ آمده است «در حكم حقوق ثابت باقي بماند.»او در توضيح اين اشتباه ويرگولي، افزود: معني اين مطلب اين است كه تمامي دريافت افراد، اعم از مقامات و اعم از كاركنان دولت كه در زمان شاغل بودن مي گيرند، مثلا اضافه كار و پاداش هاو... همه به عنوان حقوق ثابت تلقي شود كه طبيعتا در بازنشستگي هم آنها اعمال مي شود!حاجی دليگاني با طرح اين سئوال كه «حالا تفاوتش چقدر است؟»،‌ پاسخ داد: كارشناسان سازمان برنامه و بودجه مي گويند كه این بند از قانون بودجه، همين امسال 7 هزار ميليارد تومان بار مالي دارد و تا 50 سال هم آثارش در بازنشستگي ها و در صندوق هاي مختلف ادامه خواهد داشت. حدود 100 هزار ميليارد تومان بار مالي براي صندوق هاي بازنشستگي خواهد داشت!/خبرآنلاین

دانشگاه‌هایی که ورشکسته می‌شوند؟!
 
در حال حاضر نزدیک به ۲۸۰۰ واحد دانشگاهی در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی بصورت غیرانتفاعی اداره می شوند.براساس آمارهای موجود، از تعداد ۳۴۰ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی، حدود ۳۱۰ واحد در حال فعالیت هستند و ۳۰ موسسه باقی مانده غیرفعال تلقی می شوند که ظرفیت این موسسات از طرف وزارت علوم به دلایل مختلف مانند اختلاف بین هیات موسس، فقدان محل فیزیکی مناسب یا عدم رعایت استانداردهای وزارت علوم، به صفر تقلیل یافته و اگر آنها بتوانند مشکلات مربوطه را برطرف کنند، احتمالاً می توانند فعالیت خود را دوباره از نو شروع کنند، ولی در حال حاضر غیر فعال هستند.تعداد موسسات غیر دولتی غیرانتفاعی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۳ سیر صعودی داشت ولی از سال ۱۳۸۳ به صورت فزاینده و غیرقابل باوری افزایش یافت، به طوری که از ۴۴ مرکز به ۳۴۰ موسسه رسید.در سال ۱۳۹۲ روند افزایش موسسات غیرانتفاعی توسط وزارت علوم متوقف شده و به هیچ مرکز آموزشی جدیدی مجوزجدیدی ارائه نشد./مهر

دزدان دریایی جنازه ناخدای ایرانی را پس دادند

به گفته مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک، جنازه ناخدای شناور ایرانی که در یورش دزدان دریایی سومالی به ضرب گلوله کشته شده بود با ریش سفیدی یک ناخدای اماراتی به کشور باز می‌گردد.علیم افشار، (مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک) در مورد وضعیت جنازه ناخدای کشته شده به دست دزدان دریایی سومالی، به خبرنگار ایلنا می‌گوید: یک ناخدای شناور تجاری اماراتی که پیش از این با ناخدای کشته شده به دست دزدان دریایی سومالی رفیق بود با ریش سفیدی جنازه او را پس گرفت تا به دست خانواده‌اش در ایران برساند.او ادامه می‌دهد: گویا این ناخدا اماراتی که پیش از این با ناخدای ایرانی با افراد مرتبط با گروه دزدان دریایی سومالی مراوداتی داشته‌است با ریش سفیدی و توضیح شرایط معیشتی این ناخدا توانست جنازه او را پس بگیرد.افشار در مورد وضعیت خانوادگی این ناخدای کشته شده اضافه می‌کند: ناخدا رحمتی از اهالی شهرستان کنارک بود و حدود سی‌سال سن‌داشت از او چهار فرزند باقیمانده‌است که بزرگترین آنها یازده سال و کوچکترین آنها یکسال دارند.

سوال از رئیس جمهور به کجا رسید؟
 
علی وقفچی نماینده مردم زنجان و طارم با اشاره به آخرین وضعیت درخواست نمایندگان برای سوال از رئیس جمهور به دلیل مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری در کشور، اظهار کرد: 180 نفر از نمایندگان مجلس هنوز درخواست سوال از رئیس جمهور را دارند و بر آن تأکید می‌کنند.وی ادامه داد: نمایندگان امضاکننده درخواست سوال از آقای روحانی تأکید دارند که ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس عملیاتی شود.عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تأکید کرد: نمایندگان به این نتیجه رسیده‌اند که دخالت رئیس جمهور برای حل این معضل ضروری بوده و باید مشکل مؤسسات اعتباری در کوتاهترین زمان حل شده و به خواسته‌های معقول، منطقی و قانونی سپرده‌گذاران رسیدگی شود.وقفچی همچنین با اشاره به اظهارات امروز رئیس مجلس در صحن علنی برای حل مشکل سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری اظهار کرد: امیدواریم دولت با سرعت این موضوع را حل کرده تا رئیس جمهور مجبور به پاسخگویی مستقیم به مجلس در این مورد نشود./باشگاه خبرنگاران

ورود دولت به ماجرای سپنتا نیکنام
 
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: قرار است دولت پس از ارائه گزارشی درباره وضعیت عضو زرتشی شورای شهر یزد در این زمینه اظهار نظر کند. شهین‌دخت ملاوردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح برخی مطالب نسبت به حضور سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد در دوره فعلی این شورا اظهار کرد: مطالبی در این زمینه مطرح و قرار شد که من گزارش مستندی از این موضوع تهیه کنم تا دولت براساس آن در این زمینه موضع‌گیری کند. دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه حتما بخشی از گزارش مستندی که تهیه می‌شود راجع به تعامل با شورای نگهبان خواهد بود، درباره این که آیا این احتمال وجود دارد که رای شورای نگهبان تغییر کند، گفت: در این زمینه امیدواریم و باید تعامل کنیم./ایسنا

در ماجرای خودکشی یک جوان مقابل دادسرا، دستگاه قضا هیچ کوتاهی نکرده
 
در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که نشان از خودکشی جوان ۲۵ ساله مقابل دادسرای اصفهان داشت؛ احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: شایعات درگیری فردی با مدیر کل ارشاد و بی عدالتی دادگاه در فضای مجازی را تکذیب می‌کنم، رسیدگی به این پرونده در دادسرا تازه آغاز شده بود که این فرد به خودکشی اقدام کرد. این مقام قضایی توضیح داد: این فرد دارای سابقه متعدد در دادگستری بوده است و به لحاظ تخریب عمدی خودرو و توهین به دادسرا احضار شده بود. خسروی وفا با تاکید براینکه مدیرکل ارشاد شاکی این فرد نبوده و این موضوع نیز تکذیب می‌شود، گفت: این فرد وقتی در سالن انتظار با فردی که پرونده مهم دیگری که جنبه جزایی فوق العاده مهم داشته و شاکی خصوصی آن برای شکایت مراجعه کرده بود، مواجه می‌شود تصمیم آنی گرفته و خود را به پایین پرتاب می‌کند. رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: پرونده به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفته است و یک نفر از معاونان دادستان مسئول پیگیری حادثه شده است و تقصیر و کوتاهی از ناحیه دستگاه قضایی دیده نشده است./میزان

غیبت پرسپولیسی‌ها در مراسم تشییع اسطوره باشگاه
 
پیکر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در میان دستان اهالی فوتبال تشییع و به بهشت زهرا (س) منتقل شد. صبح امروز (چهارشنبه) از ساعت ۹ تعداد زیادی از علاقمندان، پیشکسوتان و اهالی فوتبال برای تشییع پیکر مرحوم ابراهیم آشتیانی خود را به ورزشگاه شهید شیرودی رسانده بودند تا با پیشکسوت بزرگ باشگاه پرسپولیس وداع کنند. نکته قابل توجه در مراسم امروز این بود که هیچ یک از بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس و همین طور مدیرعامل این باشگاه به مراسم تشییع نیامده بودند و از طرف مدیریت باشگاه پرسپولیس فقط جعفر کاشانی که هم دوره آن مرحوم بود حضور داشت./ایسنا

سانسور عجیب تلویزیون برای باران کوثری
 
پخش‌کننده فیلم سینمایی «شَنل» نسبت به ممیزی جدید تلویزیون برای این فیلم، گلایه کرد. سعید خانی با بیان اینکه اکران این فیلم از هفته‌ی گذشته آغاز شده است گفت: اتفاق عجیبی که افتاده، این است که بعد از اخذ مجوز برای تیزرهای تلویزیونی «شَنل» دوباره با ما تماس گرفتند و تأکید کردند خانم باران کوثری فقط در تیزرهای این فیلم باید یک پلان حضور داشته باشند و این یک سانسور جدید است. او ادامه داد: آنها نگفتند کلا در تیزر نباشد بلکه تاکید دارند فقط یک پلان در تیزرها باشد؛ این در حالی است که فیلم «شنل» بازیگر اصلی‌اش باران کوثری است و در تمامی پلان‌ها حضور دارد بنابراین ساخت تیزر برای این فیلم با این شرایط، کار سختی است و طبیعتا از جذابیت‌های آن تیزر کاسته می‌شود./ایسنا

رئیس صداوسیما: شهردار تهران ممنوع التصویر نیست
 
صبح امروز (چهارشنبه – 3 آبان 96) علی عسگری رئیس سازمان و صدا و سیما در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا، مبنی بر اینکه آیا محمدعلی نجفی شهردار تهران ممنوع التصویر شده است،‌با رد این موضوع گفت: نه؛ برای چه ایشان باید ممنوع التصویر باشند؟ اخیرا اخباری مبنی بر ممنوع التصویری شهردار تهران از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، اما تاکنون هیچ کدام از مدیران رسانه ملی در این باره اظهار نظری مطرح نکرده بودند.

دانش‌آموز ارومیه‌ای مورد بی‌حرمتی قرار گرفته اما تعرض تایید نشده
 
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پا سخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت دختر دانش آموز ارومیه‌ای و بررسی پرونده او اظهار کرد: آخرین گزارشی که دیشب از بازرس آموزش و پرورش که در حال حاضر در کنار مدیر کل به بررسی این موضوع می پردازد، دریافت کردم، نشان می‌دهد که هنوز مراجع رسمی به صورت رسمی این تعرض را تایید نکرده‌اند و لااقل در سطحی که در ارومیه این موضوع شایعه شده اتفاق نیفتاده است؛ البته بی‌حرمتی تایید شده است اما تعرضی که آنجا شایعه بوده تایید نشده و منتظریم که مراجع رسمی نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام کنند.وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ماجرای تعرض به دانش آموز ارومیه‌ای اظهار کرد: تعرض به آن معنا که در رسانه ها مطرح شده بود، اتفاق نیفتاده است و هنوز مراجع رسمی آن را تایید نکرده‌اند، اما انجام بی حرمتی، از سوی آنان تایید شده است./ایسنا

تغییر قانون وظیفه مجلس است نه شورای نگهبان
 
نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت که رئیس مجلس محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها را مامور حل مسئله سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد از طریق رایزنی با دیوان عدالت اداری کرده و در صورتی که این مشکل حل نشود موضوع به نشست روسای قوا ارجاع خواهد شد. اسفندیار اختیاری با اشاره به اظهارات آیت الله یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، مبنی بر تایید منع فعالیت عضو زرتشتی شورای یزد، گفت: در مورد سخنان آیت الله یزدی، عضو محترم فقهای شورای نگهبان، نکاتی هم از نظر شکلی و هم از نظر محتوایی وجود دارد که می‌توان آن را مورد بحث و بررسی قرار داد. وی با بیان اینکه علی لاریجانی رییس مجلس، به دنبال حل این مشکل است، اظهار کرد: برای توضیح این موضوع از نگاه مجلس، به این نکته بسنده می‌کنم؛ همانگونه که اظهار نظر شرعی بر عهده شورای محترم نگهبان است، قانون‌گذاری نیز بر عهده مجلس محترم شورای اسلامی است و وظیفه اصلی نمایندگان مردم، همین قانون‌گذاری است که فصل ششم قانون اساسی به طور شفاف و دقیق آن را بیان کرده است. در نتیجه حذف هر تبصره‌ای از هر قانون مصوب و ابلاغ شده یا هر گونه تغییر دیگری، بدون رای مجلس، قانون‌گذاری محسوب می‌شود و مغایر با اصول متعدد قانون اساسی کشور است./ایسنا

انتقاد از مارک تی‌شرت بهزاد نبوی
 
عباس سلیمی نمین در گفت‌وگویی با ایران در پاسخ به این سوال که «سانی که جمهوری اسلامی را از دست رفته تلقی می‌کنند، می‌پندارند در جمهوری اسلامی دیگر پیوند ارزشی وجود ندارد؛ لذا نوعی ولنگاری نسبت به ارزش‌ها در آنان شکل می‌گیرد که این وظیفه رسانه‌هاست که در این حوزه فعال شوند. زیرا اگر ولنگاری شکل بگیرد، دیگر متوقف نشده و به نوعی ابتذال سیاسی منجر می‌شود.» گفت: مثلاً چندی پیش آقای بهزاد نبوی با بچه‌های خبرگزاری ایسنا ملاقاتی داشت. ایشان در این ملاقات رسمی، تی شرتی پوشیده بود که روی آن با حروف درشت انگلیسی نام یک شرکت مدلینگ غربی که از قضا مال صهیونیست‌هاست، درج شده بود. یا می‌بینیم آقای عباس عبدی با عباس امیرانتظام اطلاعیه مشترک می‌دهد. آقای امیرانتظام نزدیک به دو دهه با ریچارد کاتم ارتباط داشت؛ اطلاعات می‌داد و ضد منافع ملی عمل می‌کرد. خود نیروهای نهضت آزادی از او اعلام برائت کردند. /ایران

پروژه انتقال آب از خلیج فارس آغاز شد

«شهباز حسن پوربیگلری» نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: "اجرای ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌های کرمان، یزد و فلات مرکزی در کشور آغاز شده است"،این پروژه توسط بخش خصوصی، هدایت و رهبری می‌شود.
 
ماموریت لاریجانی به کولیوند برای حل مشکل سپنتا نیکنام

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس گفت: رییس مجلس محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها را مامور حل مسئله سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد از طریق رایزنی با دیوان عدالت اداری کرده و در صورتی که این مشکل حل نشود موضوع به نشست روسای قوا ارجاع می‌شود/ ایسنا

آنچه باهنر درباره احمدی نژاد گفته بود، آنچه امروز می‌گوید!

 باهنر، روز گذشته به ایسنا گفت: «سال ۸۸ به محسن رضایی رای دادم چون موسوی و احمدی نژاد مطلوبم نبودند». این درحالی است که باهنر سال ۸۴ گفته بود: «کسانی که می‌خواهند با این دولت کار کنند باید رفتارشان را با رییس دولت هماهنگ کنند. من اولین کسی بودم که بحث ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را مطرح کردم... صداقت و گفتار احمدی نژاد باعث نفوذ او در قلب های مردم شده است». سایت تاریخ ایرانی، هم امروز در توییتر خود نوشت؛ باهنر ۳ آبان ۱۳۸۶ یعنی ۱۰ سال پیش گفته بود: «آرزوی دست ‌نيافتنی ما آن بود كه آيا دوباره اخلاق ايثار و بسيجی زنده می‌شود؟ كه با آمدن احمدی‌نژاد ممكن شد».

بدهی های نجومی شهرداری به روایت نجفی

محمد علی نجفی شهردار تهران بدهی های نجومی شهرادری تهران را نام برد به ویگفت: سیزده و نیم هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک شهر و دو هزار و پانصد میلیارد تومان به بنیاد تعاون ناجا بدهکار است. تا کنون حدود 30 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی های شهرداری تهران شناسایی شده است.  شهرداری تهران 18 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد که از این رقم 13 هزار و 500 میلیارد تومان مربوط به بدهی شهرداری تهران به بانک شهر است. چند روز پیش بنیاد تعاون ناجا صورت جلسه ای را به ما ارایه کرد که براساس این صورت جلسه شهرداری تهران مبلغ 2500 میلیارد تومان به بنیاد تعاون ناجا بدهکار است.  شهرداری تهران 53 هزار میلیارد تومان بدهی قطعی و پروژه نیمه تمام دارد که این رقم بیش از سه برابر بودجه یک سال شهرداری را شامل می شود./ایسنا

روایت مغشوش وزیر پیشنهادی علوم از یک حکم انضباطی در فراکسیون امید

 یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید درباره حواشی جلسه غلامی، وزیر پیشنهادی علوم با این فراکسیون توضیحاتی ارائه کرد: آقای غلامی در جلسه با فراکسیون امید مدعی شد دانشجویی که فیلم اعتراض وی پخش شده به دلایل غیر سیاسی از کمیته انضباطی حکم گرفته بود. نمایندگان در همان جلسه اسناد و مدارکی که نشان می‌داد حکم صادر شده علیه این دانشجو به دلایل سیاسی بوده را به وزیر پیشنهادی ارائه کردند. آقای غلامی در آن جلسه بعد از ارائه مدارک هیچ توضیح خاصی نداد و گفت بعدا قضیه را روشن می‌کند و تا امروز هم هنوز توضیح قانع کننده ای از وی دریافت نکرده ایم. امکان اینکه فراکسیون امید به این نتیجه برسد که نباید در صحن به ایشان رای داد، بسیار زیاد است و در آن صورت از اعضای فراکسیون که موافق آقای غلامی هستند توقع داریم به رای فراکسیونی احترام بگذارند./ اصلاحات

احمدی نژاد و تیمش علاقمندند تیتر یک باشند»

مدیر مسوول روزنامه‌ی «شرق»، در ارزیابی برخی رفتارهای اخیر «حمید بقایی» از جمله حمل پرونده‌هایش با زنبیل قرمز برای حضور در دادگاه، گفت: می‌خواهند به هر شکلی شده در صدر اخبار باشند و خودنمایی کنند.  «مهدی رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: آقای احمدی‌نژاد و تیمش، علاقمندند که بالاخره به نوعی در رسانه‌ها باشند، تیتر و عکس یک باشند و برایشان هم مهم نیست که به چه شکلی؛ اگر شد به شکل مثبت و اگر نشد، منفی، مهم نیست دیگر. حالا مثلاً زنبیل چه فلسفه‌ای دارد که شما وسایلت را بگذاری در آن و ببری؛ به‌نظرم بیشتر می‌خواهند یک‌جور خودنمایی کنند تا اینکه بخواهند حرف حسابی را به مخاطب انتقال دهند. من خیلی در این عمل حرف حسابی نمی‌بینم و هیچ تحلیل منطقی نمی‌شود داد که بگویی، این‌کار مبتنی بر این گزاره‌های پیشین است.  او در آخر گفت: کلیپ‌هایی که قبلاً منتشر کرده‌اند را هم که نگاه می‌کنید چنین چیزی می‌بینید؛ مثلاً یک آدمی مثل «رامین» هم می‌گوید که این‌ها از خرد لازم برخوردار نیستند و حتی حرف‌های تندتری هم زده است. من خیلی فکر نمی‌کنم که بشود برای کار ایشان تحلیل منطقی ارایه داد، مگر اینکه خودش بیاید و توضیح دهد که به چه دلیل این کار را کرده است. این‌کارها بیشتر تبلیغاتی است و می‌خواهند که بالاخره در صدر اخبار باشند، حالا به هر شکلی شده است.

الهام امین زاده صدور حکم جلبش را تکذیب کرد

«الهام امین زاده» معاون حقوقی سابق دولت یازدهم و نماینده‌ی اصولگرای مجلس هفتم، به ادعای صدور حکم جلب خود به دلیل عدم توجه به احضار دادسرا، واکنش نشان داد و گفت: به شدت تکذیب می‌کنم. به رسانه‌ها پیشنهاد می‌کنم که نشر اکاذیب نکنند چون پیگرد قانونی دارد.  خبر صدور حکم جلب امین‌زاده در کانال تلگرامی «حمید بقایی»، معاون احمدی‌نژاد، منتشر شده بود.  الهام امین زاده در واکنش به این خبر به خبرنگار انصاف‌نیوز گفت: این منبع خبر، خودشان در دادگاه پرونده دارند و جلساتشان در حال برگزاری است و برای جوسازی این خبر را گذاشته‌اند؛ من به‌شدت تکذیب می‌کنم و پیشنهاد می‌دهم رسانه‌هایی که از قول این منبع خبر، خبری نقل می‌کنند، حتما صحت و سقمش را بررسی کنند؛ در غیر این‌صورت، یک جرم با عنوان نشر اکاذیب با هدف اضرار به غیر، اتفاق می‌افتد که قابل پیگرد قانونی است. پیشنهاد می‌کنم که نشر اکاذیب نکنند چون قابل پیگرد است. /انصاف نیوز

افشاگری یک نماینده درباره پشت پرده واگذاری یک پالایشگاه

احمد صفری، نماینده کرمانشاه گفت: پالایشگاه کرمانشاه در سال ۹۳ برای رد دیون به ۹ بانک دولتی به قیمت ۱۱۰۰ میلیارد تومان واگذار شد. سوال این است که چه اتفاقی افتاد که در سال ۹۵ با تورم سالانه حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد این پالایشگاه با ۲۱۰ میلیارد تومان آن هم با شرایط پرداخت ده ساله یعنی با دو سال تنفس و بعد پرداخت بدهی در طول ۸ سال آن هم اقساط شش ماهه واگذار شد. اتفاقات رخ داده و پشت پرده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه ناشی از لابی‌گری رئیس سازمان خصوصی سازی و کارشناسان مربوطه است. ما با رانت افراد بدبخت و ساده لوح را پیدا می‌کنیم و آنها را تبدیل به مفسده مالی می کنیم. حتی به آقای طیب‌نیا گفتم به نفر سوم بدون پشتوانه مالی بنگاه اقتصادی واگذار شده که روند آن معلوم نیست/ خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار