نسخه جالب «کاتب» برای انتقال آب به گرمسار؛
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت : مشکل فرابحرانی آب مانع اصلی توسعه این استان در ابعاد مخنلف است.
کد خبر: ۵۱۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ 24 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، غلامرضا کاتب در گفت و گو باایرنا افزود : اکنون کمبود آب در 95 درصد از مناطق شهری و روستایی استان فرابحرانی است و باید برای رفع این چالش اقدام ملی اتخاذ کرد.

وی با تاکید بر این که حیات استان سمنان به تامین منابع جدید آب وابسته است، اظهارداشت : بعد از 37 سال هنوز نتوانسته ایم برای چالش کمبود جمعیت در استان کاری کنیم و دلایل عمده آن نیز کمبود آب است.


وی استفاده از پساب تهران برای شهرستان گرمسار را یکی از راه کارهای رفع کمبود آب در این استان ذکر و خاطرنشان کرد : همان‌طوری که بخشی از پساب تهران به شهرستان ورامین داده می شود، بخش کشاورزی گرمسار می‌تواند در یک برنامه منسجم از این طرح بهره مند شود.

کاتب با بیان این که تنها دلیل اجرایی نشدن طرح انتقال آب سد نمرود به گرمسار نبود اعتبار است، یادآور شد : در مسیر اجرای طرح انتقال آب سد نمرود به گرمسار نیاز است روستای سله بن در بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه در استان تهران جابه جا شود، و در روستا بر اساس سرشماری 1395، بیش از 190 خانوار با جمعیت دایم 600 نفر زندگی می کنند.

وی تصریح کرد : زمان مشخص برای جابه جایی روستای سله بن به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار کافی وجود ندارد، اما پیگیری های متعددی برای اجرای طرح انتقال آب سد نمرود به شهرستان گرمسار در دولت یازدهم با وزارت نیرو انجام شده است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : مطالعات کارشناسی این طرح و برآورد هزینه در چند سال گذشته انجام شده و مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و اکنون نبود اعتبار دلیل اجرایی نشدن طرح انتقال آب به گرمسار است.

کاتب با بیان این که براساس برآوردهای انجام شده در فصل بهار و تابستان جمعیت این روستا به بیش از سه هزار نفر می رسد، گفت : سد نمرود در تنگه سوته قرار دارد و اگر این جابه جایی انجام نشود!! به دلیل سرریز سد در آینده نزدیک شاهد پیامدهای نگران کننده و جاری شدن سیل در روستای سله بن خواهیم بود.

وی اضافه کرد : برای اجرای طرح انتقال آب سد نمرود به گرمسار بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دولت دوازدهم و وزارت نیرو با ارایه برنامه های عملیاتی برای اجرای این طرح اقدام کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار