مدیرعامل شرکت شهرک های استان؛
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان گفت: رفع کمبود آب اولویت اصلی اجرای طرح های توسعه ای و تامین زیرساخت های سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان است.
کد خبر: ۵۰۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 16 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا صادقی در گفت و گو با ایرنا افزود : مهم ترین اولویت برای راه اندازی نواحی صنعتی و بهبود کیفیت شهرک های صنعتی تامین زیرساخت هایی مانند آب ،برق و گاز است و در شهرک های صنعتی استان سمنان به طور متوسط 352 لیتر بر ثانیه آب و 390 مگاوات برق وجود دارد و بیش از 28 هزار نفر در شهرک های صنعتی استان سمنان اشتغال دارند.


وی اظهارداشت : براساس برنامه هایی که از سوی دولت برای ساماندهی شهرک های صنعتی تنظیم و تدوین شده است دستگاه های اجرایی ملزم به تامین و زیرساخت های سرمایه گذاری برای افزایش رونق تولید و افزایش اشتغال در نواحی صنعتی هستند.


وی خاطرنشان کرد : عمده ترین مشکل در نواحی و شهرک های صنعتی استان سمنان بحران کم‌آبی است و دستگاه های اجرایی مربوط باید با توان حداکثری برای رفع این مشکل اقدام کنند.


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ادامه داد : به عنوان نمونه در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بخش قابل توجهی از اقدامات زیرساختی مانند احداث ساختمان گمرک و حصارکشی ها انجام شده است اما به دلیل تامین نشدن آب، نمی توانیم از حضور سرمایه گذاران برای تولید محصولاتی که نیازمند آب است بهره مند شویم.


وی اضافه کرد: در نواحی و شهرک های صنعتی استان سمنان، مشکلات تنها به یک شکل نیست اما اکنون در شهرک صنعتی شهرستان سمنان چالش کم آبی وجود دارد که باید برای رفع این نقیصه در کمترین زمان ممکن اقدام کرد.


صادقی تصریح کرد : اگر به چشم انداز و افق سال 1404 نیز توجه شود، در میان مدت تعداد دیگری از شهرک های صنعتی استان با کمبود آب مواجه است و بهتراست مسوولان مربوط از هم اکنون برای رفع این معضل اقدام کنند.


وی گفت: تخصیص بخش قابل توجه ای از منابع آبی استان به بخش صنعت می تواند در کوتاه مدت بخش قابل توجهی از چالش بیکاری را برطرف کند و به عنوان مثال به ازای هر یک لیتر آب موجود در شهرک های صنعتی استان می توان بین 60 تا 70 شغل ایجاد کرد در حالی که بخش کشاورزی با در اختیار داشتن بیش از 86 درصد آب تولیدی، ظرفیت ایجاد چنین اشتغالی را ندارد.


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان اضافه کرد: بیش از 60 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان در شهرک های صنعتی مستقرهستند و رفع چالش های این واحدهای تولیدی و تامین زیرساخت ها برای سرمایه گذاری های مدنظر مسوولان استانی و کشوری قرار گیرد.

در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: کم آبی ، شهرک صنعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار