نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس:
نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس با بیان اینکه سیاست‌های تربیتی انسان باید پیش از تولد تدوین شود، گفت: توجه به آموزش و پرورش جز اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم باشد.
کد خبر: ۵۰۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 15 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی صبح یک شنبه درمراسم بزرگداشت هفته پیوند اولیا ومربیان سرخه به میزبانی دبیرستان آسیه این شهرضمن بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش بایدجز اولویت های اصلی دولت دوازدهم منظور شود، ابراز داشت: در کشورهای توسعه یافته عموماٌ آموزش و پرورش از جمله اولویت های اصلی ردیف های بودجه ای آن ها است ولی در ایران علیرغم تاکیدات زیادی که در آیات، احادیث و متون دینی وجود دارد آن چیزی که باید، رخ نمی دهد.

احمد همتی - کراپ‌شده

وی افزود: طبق مصوبات مجلس و سیاست های دولتدر حوزه امنیت و نظام سلامت توانستیم به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم لذا امیدواریم دولت دوازدهم آموزش و پرورش را به عنوان سومین رکن اصلی کشور در سیاست های ابلاغی خود لحاظ کند.

عضو خانه ملت با بیان اینکه اولیا و مربیان هر دو مسئولیت تربیت انسان ها را برعهده دارند، ابراز داشت: جوامع پیشرفته عموما در مسیر بحث های تربیتی گام بر می دارند و آموزش و پرورش جز سه اولویت اصلی آن ها محسوب می شود لذا باید نقش اولیا که از دوران جنینی بر نوع تربیت کودک موثر است، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

همتی در ادامه تصریح کرد: خداوند در قرآن در کنار قسم به خانه خدا به رکن خانواده نیز اشارهمی کند لذا خانواده و اولیاء،نوری از انوار الهی هستند که بر انسان متولد شده در خانواده می تابد.

وی افزود: نخستین مربی انسان خداوند تعالی است و جا پای وظیفه الهی را مربیان بر عهده دارند بنابراین مربیان نوری هستند در جامعه و در محیط های تربیتی، لذا پیوند اولیا و مربیان پیوند دو نور است که ثمره آن در تربیت دانش آموزان موثر خواهد بودو این از وظایف اصلی پیامبران و مربیان یعنی تربیت انسان ها است.

در این نشست زنگ پیوند سال تحصیلی ۹۷-۹۶ به صورت نمادین در هفته پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان آسیه سرخه نواخته شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار