مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور :
به گزارش تابناک سمنان، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: ناشناخته ماندن صندوق و کم اعتمادی مردم، مهم ترین مشکل در استقبال روستاییان و عشایر کشور برای استفاده از خدمات این صندوق است.
کد خبر: ۵۰۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 15 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا رستمی یکشنبه در همایش یکروزه توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، افزود: از مجموع 6 میلیون خانوار روستایی و عشایر کشور، 2 میلیون خانوار زیر پوشش سایر بیمه ها بوده و بقیه آنان را باید صندوق بیمه اجتماعی روستاییان پوشش دهد.

وی اضافه کرد: با این حال، تاکنون فقط یک میلیون و 600 هزار خانوار در کشور زیر پوشش این صندوق هستند.

رستمی با اشاره به انجام تبلیغات در شبکه های استانی صدا و سیما،برای شناساندن مزیت های صندوق به روستاییان، بیان کرد: استان آذربایجان شرقی با زیر پوشش قرار دادن 170 هزار خانوار در رتبه نخست و هرمزگان در رده پایانی قرار دارند.

وی ادامه داد: ضریب پوشش بیمه این صندوق در کشور کمتر از 30 درصد بوده و استان سمنان در رده یازدهم و بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه از سه سال دیگر پرداخت مستمری به بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آغاز می شود، افزود: اکنون به حدود 50 هزار تن از بازماندگان افراد فوت شده و از کار افتادگان خدمت داده می شود.

رستمی یادآور شد: مشکل پرداخت معوقات حق بیمه 140 هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به زودی برطرف شده و ارایه خدمت به آنان از سر گرفته می شود.
وی تاکید کرد: 50 هزار مددجوی سازمان بهزیستی نیز بر اساس تفاهم نامه با این سازمان ، زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.

فرماندار شاهرود نیز گفت: در استان سمنان 31 درصد از روستاییان بیمه شده اند که 39.5 درصد آنان در این شهرستان زندگی می کنند.

سید محمدرضا هاشمی افزود: 13 هزار و 401 خانوار معادل 42 هزار و 9 تن، جمعیت روستایی و عشایر شهرستان را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه 20 درصد از جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند، یادآور شد: 14 کارگزار، 6 هزار و 400 خانوار روستایی شهرستان شاهرود را بیمه کرده و از این تعداد، 418 خانوار مستمری بگیر هستند.

جمعیت عشایر شهرستان شاهرود حدود سه هزار نفر در قالب 650 خانوار است .
این عشایر بیش از 140هزار راس دام را پرورش داده و سالانه سه هزار و 300 تن شیر، یکهزار تن گوشت قرمز و 250 تن کشک تولید می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار