مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان گفت: 370 مدرسه برای تحصیل بیش از هشت هزار دانش آموز اتباع خارجی در سال تحصیلی 96-97 در این استان تجهیز شده است.
کد خبر: ۵۰۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 15 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، سید امیر علوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که بیش از 97 درصد از اتباع خارجی حاضر در استان سمنان را افاغنه شامل می شود، افزود : بیش از 200 معلم و نیروی آموزشی برای تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در استان فعالیت می کنند که به هیچ عنوان تبعیضی در میزان دوره تحصیلی این افراد با دانش آموزان ایرانی وجود ندارد.


وی اضافه کرد : جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان کشوری مهمان نواز خود را حامی مظلومان جهان می داند و ارایه خدمات آموزشی و فرهنگی به اتباع خارجی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان خاطرنشان کرد : بیش از 15 هزار نفر از اتباع خارجی در مرکز استان ، شهرستان سمنان زندگی می کنند که به دلیل تضادهای فرهنگی در چند سال گذشته شاهد افزایش نسبی بزهکاری های اجتماعی بوده ایم.

وی تصریح کرد : براساس آمار بیش از چهار هزار نفر از اتباع خارجی به صورت غیرقانونی در استان زندگی می کنند که لازم است مسوولان امر برای رفع این معضل اقدام کنند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان گفت : در سال تحصیلی جاری یکهزار و 800 دانش آموز اتباع در مدارس شهرستان سمنان مشغول به تحصیل بودند و تمام تلاش آموزش و پرورش بر این است تا تمامی دانش آموزان لازم التعلیم اتباع امکان، ادامه تحصیل پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از 30 هزار نفر از اتباع خارجی به صورت قانونی در استان سمنان زندگی می کنند.

استان بیش از 700 هزار نفری سمنان بیش از 110 هزار دانش آموز دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار