نماینده مردم شهرستان های سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت : وحدت و پیروی از ولایت فقیه و پیشرفت روز افزون علمی بهترین پاسخ به یاوه گویی های ترامپ است.
کد خبر: ۵۰۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 15 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که در گذشته مشابه همین سخنان بی پایه و اساس از ترامپ بیان شد، افزود: سخنان دکتر روحانی در مقابل صحبت های نسنجیده رییس جمهور آمریکا، قاطعانه و منجر به اتحاد بیشتر مردم شد.

وی اظهارداشت : جایگاه و قدرت جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته در منطقه و جهان اثبات شده است.

وی ادامه داد : با توجه به این که ترامپ تعادل روانی ندارد، اگر روش های خصمانه وی به همین شکل ادامه پیدا کند می تواند خطری برای صلح و امنیت جهانی باشد.

همتی یادآور شد : اکنون تمام کشورهای دنیا با توجه به تجربه ظلم ستیزی ، از رییس جمهوری آمریکا و سیاست های وی نفرت دارند.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کشورهای استکباری با اصل انقلاب به دلیل تضاد با منافع خود مخالف هستند، خاطرنشان کرد : سپاه پاسدران ز ابتدای انقلاب تاکنون حافظ کشور بوده است.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب و برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و به رغم تلاش های جامعه جهانی به ویژه اروپا از تایید آن امتناع کرد.

این رویکرد جدید ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقام های بین المللی و محافل سیاسی مواجه شده است.

در همین ارتباط فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در واکنشی قاطعانه به ترامپ اعلام کرد: برجام یک توافق دوجانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد و رئیس جمهور هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.

موگرینی تاکید کرد: جامعه بین المللی و اروپا نمی توانند قبول کنند که یک توافق هسته ای را که کار می کند و نتیجه داده است، منحل کنیم. آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار تایید کرده که ایران تعهدات خود را انجام داده و هیچ یک از تعهدات مذکور در توافق نقض نشده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار