ترامپ،در سخنرانی سراسر توهین و بی‌مبنای خود، ضمن متهم ساختن سپاه به حمایت از تروریسم، گفت:«من از وزارت خزانه‌داری امریکا می‌خواهم که تمام بخش‌های سپاه و همچنین مأموران و وابستگان را تحریم کند.»
کد خبر: ۵۰۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵ 15 October 2017

به گزارش تابناک سمنان،«یدالله جوانی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در سخنرانی سراسر توهین و بی‌مبنای خود، ضمن متهم ساختن سپاه به حمایت از تروریسم، اظهار داشت: «من از وزارت خزانه‌داری امریکا می‌خواهم که تمام بخش‌های سپاه و همچنین مأموران و وابستگان به این نهاد را تحریم کند.»

همچنین روز جمعه کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای، راهبرد جامع امریکا در قبال ایران را اعلام کرد. مقابه با نفوذ منطقه‌ای ایران، قطع منابع مالی ایران و فشار بر متحدین امریکا جهت مقابله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برنامه موشکی جمهوری اسلامی، ‌عناصر اصلی این راهبرد می‌باشد. آنچه در بیانیه کاخ سفید و سخنرانی ترامپ در خصوص ایران و سپاه آمده، ‌قابل پیش‌بینی بود. با تأمل بر محتوای بیانیه کاخ سفید و سخنان رئیس‌جمهور امریکا، مشخص می‌شود که امریکایی‌ها بابت چه چیزی نگران هستند. نگرانی اصلی امریکایی‌ها، از دست دادن نفوذشان در منطقه راهبردی غرب آسیا (خاورمیانه) است.

پایان یافتن نفوذ امریکایی‌ها در خاورمیانه، معنایی جز خداحافظی امریکا از رهبری جهان و موقعیت یک ابرقدرت یا قدرت برتر ندارد. آقای ترامپ با شعار برگرداندن امریکا به موقعیت قدرت اول جهان وارد کاخ سفید شد.

شرط لازم برای قدرت‌یابی امریکا در جهان، احیای سلطه از دست رفته این کشور در منطقه راهبردی غرب آسیا می‌باشد. نفوذ راهبردی ایران در مهم‌ترین کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، لبنان و برخی دیگر کشورها، مانع اصلی سر راه قدرت‌یابی ایالات متحده است.

اکنون اقتدار دفاعی ایران در منطقه،‌از نفوذ راهبردی جمهوری اسلامی صیانت می‌کند. سپاه پاسداران از عوامل اصلی اقتدار دفاعی و نیروی اصلی موقعیت‌بخشی به ایران در منطقه است. به عبارت دیگر سپاه پاسداران در ۱۵سال گذشته با کمک به ملت‌های منطقه و خصوصاً ملت‌هایی که با خطر تروریسم و نفوذ رژیم صهیونیستی مواجه بودند، شکست‌های راهبردی را برای ایالات متحده رقم زد.

اکنون محور مقاومت در منطقه سد محکمی در برابر نفوذ مجدد امریکا و رژیم صهیونیستی در این منطقه می‌باشد. سپاه پاسداران در محور مقاومت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و بر همین اساس،‌ ‌امریکایی‌ها عامل اصلی اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی و نیروی اصلی در محور مقاومت را نشانه‌روی کرده‌اند.

امریکایی‌ها در سال‌های قبل هرگز تصور نمی‌کردند با یک قدرت نوظهوری چون ایران در منطقه و جهان مواجه شوند اما اکنون با این واقعیت روبه‌رو شده‌اند؛ واقعیتی که آقای «جیمز جفری»، سفیر سابق ایالات متحده در کشورهای عراق، ترکیه و آلبانی، در نشست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا اینچنین توصیف می‌کند: «ایران با هم‌پیمانانش به زودی به قدرتی برتر در منطقه تبدیل خواهد شد. امریکا باید ایران را نخستین و مهم‌ترین اولویت خود قرار دهد.»

در قانون تحریمی کاتسا و بیانیه کاخ سفید و سخنان رئیس‌جمهور فاسد و شرور امریکا، این اولویت دیده می‌شود. امریکایی‌ها در نقشه راه مقابله با جمهوری اسلامی و ملت ایران، حساب ویژه‌ای روی سپاه پاسداران باز کرده‌اند. تمرکز امریکایی‌ها بر سپاه پاسداران به خاطر نقش‌آفرینی‌های سپاه در خنثی‌سازی توطئه‌ها در منطقه علیه ملت‌های منطقه است. یکی از مهم‌ترین این توطئه‌ها، توطئه داعش و گروه‌های تکفیری ـ تروریستی بود. امریکایی‌ها تصور می‌کردند از طریق جنگ‌های نیابتی و راه انداختن فتنه مذهبی، می‌توانند با تضعیف جمهوری اسلامی و محور مقاومت بر منطقه مسلط شوند.

اکنون پرونده داعش در حال بسته شدن است. پرونده داعش را سپاه پاسداران با کمک ملت‌های منطقه و دولت‌ها و مجموعه‌های همسو بست. پرونده داعش در حال بسته شدن است که به قول خود آقای ترامپ مؤسسش امریکا می‌باشد. اکنون این سپاه محبوب ملت‌های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، بحرین، غزه، یمن و ... می‌باشد. امریکایی‌ها تا حدودی با بخش‌هایی از ظرفیت‌های آشکار سپاه آشنا هستند.

همین میزان مختصر آشنایی سبب شده آنان در ارزیابی‌های خود سپاه را تنها نیروی قدرتمندی ارزیابی کنند که می‌تواند به دوران امپراتوری و حضور آنان و دیگر کشورهای سلطه‌گر غربی در جهان اسلام و به ویژه در منطقه راهبردی خاورمیانه پایان دهد. براساس این نگاه در یک گزارش تحلیلی شورای روابط خارجی امریکا چنین آمده است: «سپاه پاسداران در خط مقدم مقابله با امریکا قرار دارد و معتقد است که ایالات متحده قدرت بی‌رمق و از پا درآمده‌ای در خاورمیانه است. آنها پس از دستگیری ملوانان امریکایی در خلیج فارس در ژانویه، جشن گرفتند و دریادار علی فدوی به امریکایی‌ها هشدار داد که سپاه از قدرت و توانایی لازم برای مقابله با امریکا برخوردار است.»

اکنون امریکایی‌ها تصور می‌کنند با متهم ساختن سپاه به حمایت از تروریسم و تحریم این نهاد انقلابی، می‌توانند قدرت و توانایی سپاه را دچار فرسایش نمایند. باید گفت امریکایی‌ها سخت در اشتباه هستند و زمانی متوجه این اشتباه خود خواهند شد که دیگر این فهم از اشتباه محاسباتی، مشکلی را از آنان برطرف نمی‌کند. این اشتباه امریکایی‌ها هم در امتداد اشتباهات آنان طی ۳۸ سال در قبال انقلاب اسلامی و ملت مسلمان و انقلابی ایران است. طی این سال‌ها، ملت ایران هر اشتباه و تهدید امریکا را به یک فرصت برای حرکت به جلو تبدیل کرد. سپاه پاسداران از ظرفیت‌های ناشناخته برای دشمن برخوردار است و با تکیه بر همین ظرفیت‌ها، تهدید تحریم و فشار ایالات متحده و متحدینش را به یک فرصت طلایی تبدیل خواهد کرد.

سپاه از اشتباهات و حماقت‌های دولتمردان بی‌کفایت امریکا نردبان ترقی و توسعه قدرت ساخته و می‌سازد. آقای ترامپ خوب است به اشتباهات اسلافش در لشکرکشی به افغانستان و عراق و راه انداختن جنگ‌های نیابتی در منطقه با ایجاد گروهک‌های تروریستی چون داعش، توجه کرده و اندکی نسبت به پیامدهای این اشتباهات برای ملت امریکا تأمل نماید.

به طور قطع قضاوتی که اکنون آقای ترامپ نسبت به اشتباهات جورج بوش پسر و اوباما دارد، بدترین این قضاوت را رؤسای جمهور آینده امریکا نسبت به حماقت‌ها و اشتباهات ترامپ خواهند داشت. علت این اشتباهات آن است که امریکایی‌ها هنوز با گذشت قریب ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ملت ایران و خصوصاً جوانان ایرانی را به درستی نشناخته‌اند. امریکا با ملتی روبه‌رو است که اگر دولتمردانش خطایی فاحش در رویارویی داشته باشند، به طور قطع این ملت که هزاران هزار امثال شهید حججی دارد، منطقه را به گورستان امریکایی‌های چکمه‌پوش تبدیل خواهد کرد. آری امریکایی‌ها و دولتمردان بی‌کفایت امریکا همچون ترامپ، بدانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتو اتصالش به قدرت لایزال الهی، اقتدار دفاعی ایران را روزافزون کرده و در آینده با قدرتمندی بیشتر از منافع ملت ایران دفاع خواهد کرد. امریکایی‌ها آرزوی مهار قدرت دفاعی و اقتدار موشکی جمهوری اسلامی و تضعیف سپاه را به گور خواهند برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار