به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ حسین صادقی کاشان با تاکید بر لزوم نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان اظهار کرد: در یک فقره پرونده تشکیلی در پلیس فتا شاهد ایجاد مزاحمت کودک 13 ساله برای کاربران شبکه‌های اجتماعی بودیم.
کد خبر: ۵۰۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 14 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه برخی خانواده‌ها توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا در خصوص نظارت بر رفتار سایبری فرزندان را جدی نمی‌گیرند، گفت: این عدم نظارت باعث می‌شود تا فرزندان آنها در این فضا هر کاری دوست دارند انجام دهند که گاه پیامدهایی از حمله باز شدن پای فرزندان آنها به محاکم قضایی را به همراه دارد.

سرهنگ حسین صادقی کاشان با تاکید بر لزوم نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان اظهار کرد: در یک فقره پرونده تشکیلی در پلیس فتا شاهد ایجاد مزاحمت کودک 13 ساله برای کاربران شبکه‌های اجتماعی بودیم.

وی در خصوص اتهام این کودک گفت: این کودک با استفاده از یکی از شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان اقدام به ارسال پیا‌م‌های با مضامین” گوشی شما هک شده است و … ” کرده که با شکایت شاکی همراه بود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: با توجه به اینکه مزاحمت سایبری جرم است خانواده این کودک باید پاسخگوی رفتار سایبری فرزند خود باشند.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه این مزاحمت که در پی بازیگوشی کودکانه صورت گرفته بود بیشتر به خاطر غفلت والدین از نظارت سایبری بود، افزود: در پی این تعلل حالا باید والدین این کودک 13 ساله به محاکم قضایی مراجعه و پاسخگویی رفتار فرزند خود باشند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به شکایت رسمی شاکی از این کودک ادامه‌ داد: براساس قانون خانواده این کودک باید رضایت شاکی را جلب کنند وگرنه مشکلاتی برای فرزند آنها به وجود می‌آید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه همراهی والدین با فرزندان در فضای مجازی باعث می‌‌گردد تا آنها از مخاطرات و تهدیدات فضای سایبر ایمن بمانند،اضافه کرد: والدین باید دانش سایبری خود را به روز کنند و حتما بر فعالیت فرزندان خود در این فضا نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه این نظارت می‌تواند با کمک نرم افزارهای نظارتی صورت گیرد، افزود: همراهی در این فضا در گام اول جلب اعتماد فرزندان و دادن آموزش‌های لازم به آنها است تا آنها این همراهی را مزاحمت تلقی نکنند.

سرهنگ صادقی تاکید کرد: والدین آموزش‌های لازم اعم از میزان و زمان استفاده، بارگذاری مطالب و … را به فرزندان خود همواره گوشزد کنند تا آنها وقت خود را به بطالت در فضای سایبر صرف نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار