وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت رفتارهای ترامپ در قبال برجام اعتماد بین‌المللی نسبت به آمریکا را از بین می‌برد.
کد خبر: ۵۰۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ 14 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز شنبه گفت مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه توافق هسته‌ای اعتبار آمریکا در جهان را خدشه‌دار می‌کند.

تصویر ظریف: دیگر هیچ کسی در جهان به مذاکره با آمریکا اعتماد نمی کند

ظریف در مصاحبه‌ای که در تهران با شبکه «سی‌بی‌اس» انجام شد، گفت: «دیگر هیچ‌کس به هیچ دولت ایالات متحده اعتماد نخواهد کرد که با آن وارد مذاکرات بلندمدت شود، چراکه از حالا به بعد طول دوره تعهد این کشور به میزان مدت زمان باقیمانده از دوره رئیس‌جمهور بستگی دارد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بهبود روابط با دولت کنونی آمریکا هست، گفت: «معتقدم که دولت ترامپ چشم خود را بر واقعیات منطقه ما بسته است. معتقدم که مهم است دولت ترامپ، این اختلال ادراکی خود در قبال منطقه ما را تصحیح کند.»

ظریف در این مصاحبه گفته است که سخنرانی شب گذشته ترامپ در مورد ایران را به صورت زنده گوش داده است. به گفته وزیر خارجه، او از طریق همتایان اروپایی‌اش از محتوای سخنرانی آگاه بوده و صحبت‌های ترامپ برای او غافلگیرکننده نبوده است.

منبع: فارس
برچسب ها: ظریف ، ترامپ ، مذاکره
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار