رئیس هیأت کوهنوردی استان سمنان:
رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان با بیان اینکه صعود به قله نیزوا و دیواره سنگسر سُل را در برنامه داریم، گفت: استان سمنان از موقعیت‌ خوب طبیعی برخوردار است.
کد خبر: ۵۰۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 13 October 2017

به گزارش تابناك سمنان، علی‌رضا کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تشریح برنامه‌های هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان اظهار کرد: محور اصلی برنامه‌های ما، صعود به قلل داخلی استان و قله‌های مشهور کشوری است.

وی با اشاره به اینکه صعود به قله نیزوا را در دستور کار داریم، تصریح کرد: نیزوا نام یکی از قله‌های معروف کوه‌های البرز واقع در دهستان چاشم و بخش شهمیرزاد در استان سمنان است؛ این قله بلندترین قله شهرستان مهدی‌شهر و سومین قله مرتفع استان سمنان پس از قله شاهوار شاهرود محسوب می‌شود.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان با بیان اینکه صعود به دیواره سنگسر سل از دیگر برنامه‌های مهر و آبان است، اضافه کرد: دیواره سنگسر سل یکی از دیواره‌های طبیعی صخره‌نوردی در ایران بوده که در پنج کیلومتری شمال منطقه دربند مهدی‌شهر واقع شده است.

کریم با تأکید بر اینکه سنگسر سل به شکل یک توده عظیم آهکی به ارتفاع تقریبی ۲۵۰ متر در بلندترین نقطه و طول تقریبی ۷۰۰ متر قرار گرفته است، اضافه کرد: صعود به این دیواره در برنامه‌های ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان از موقعیت‌های زیرساختی طبیعی و کوهنوردی برخوردار است، تصریح کرد: این مناظر بسیار دیدنی هستند.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان با تأکید بر اینکه بیش از 6 دیواره طبیعی در استان سمنان داریم، افزود: دیواره سنگسر سل، دربند، آرش کوه، اوروم، بسطام و دامغان در فهرست این دیواره‌ها قرار دارند.

کریم با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در کوهنوردی استان سمنان داریم، اظهار کرد: باید این ظرفیت‌ها مورد حمایت ویژه قرار گیرد و برنامه‌های آموزشی خوبی در هیأت داریم.

منبع: فارس
برچسب ها: كوهنوردي ، قله نيزوا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار