رئیس محیط زیست شهرستان دامغان گفت: چهار گروه صیاد بازهای شکاری در دامغان در یک ماه گذشته، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
کد خبر: ۵۰۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 12 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، فرامرز اسفندیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این دستگیری ها، هفت نفر به‌ همراه تعدادی ادوات شکار، تور و صید شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تصریح کرد: این چهار گروه به صورت تمام حرفه ای، خطرناک و ماهر بودند که با تردد در شب و ایجاد مخفیگاه های زیرزمینی، به پهن کردن تور پرداخته و در طول روز به شکار بازها می پرداختند که دستگیری این نیروهای ماهر نشان از قدرت یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان است.

اسفندیاری تصریح کرد: حکم دادگاه دو گروه از این چهار گروه اعلام شده است که علاوه بر جریمه نقدی، به ترتیب به 12 و 15 ماه حبس محکوم شدند.

وی یادآور شد: شهرستان دامغان در یک ماه گذشته با دستگیری این چهار گروه صیاد باز شکاری، رکورد خوبی را ثبت کرده و به عنوان محیط زیست موفق شناخته شد.

رئیس محیط زیست دامغان با بیان اینکه این شهرستان در مسیر کوچ پرندگان مهاجر است، تصریح کرد: با توجه به وسیع بودن دشت های شهرستان دامغان و قرار داشتن در مسیر کوچ پرندگان، هر ساله صیادان بسیاری با پهن‌کردن تور در دشت و قراردادن صید در این تورها، بازها را به دام می اندازند.

وی به پیامدهای این شکارهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: این بازهای شکاری و یا پرندگان دیگر در تعاملات زیست محیطی نقش داشته و برای کنترل جمعیت پرندگان و چرندگان نقش به سزایی دارند که حذف آنها از طبیعت باعث برهم خوردن تعادل چرخه محیط زیست و تخریب زیست ها می شود.

اسفندیاری افزود: این پرنده‌های کمیاب در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای برخی مسابقات و رقابت های تفریحی و در برخی موارد شکار حیوانات از آنها استفاده می‌کنند.

رئیس محیط زیست دامغان همچنین از دستگیری 2 شکارچی کبک خبر داد و گفت: در روزهای اخیر 2 شکارچی شمالی که با اسلحه قاچاق اقدام به شکار کبک در منطقه شکار ممنوع طزره دامغان نمودند، شکارچیان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که با شکار 12 کبک به پرداخت 24 میلیون ریال خسارت ضرر و زیان محکوم شدند.

سفید کوه آرسک، تالو شیربند و طزره سه منطقه شکار ممنوع در شهرستان دامغان است، یگان حفاظت دامغان از 14 نیرو تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار