مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ساختمان و تجهیزات ایستگاه‌های هواشناسی فرودگاهی در سمنان و شاهرود 15 میلیارد ریال برآورد می‌شود.
کد خبر: ۵۰۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 12 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، غلامرضا حسنی غربا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ایستگاه هواشناسی فرودگاه سمنان تجهیزات لازم نصب شده و نیاز به 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان و تجهیزات دارد که از محل اعتبارات استانی و ملی باید به آن کمک شود که پیگیر آن هستیم.

وی، پیش بینی وضعیت هواشناسی مسیر پرواز برای پروازهای این فرودگاه و هم برای پروازهای عبوری در سطح ملی و بین‌المللی، داخلی و خارجی را از قابلیت‌های ایستگاه‌های هواشناسی در استان سمنان عنوان و خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی فرودگاه شاهرود نیز تجهیزات تکمیل شده و فعال است و برای تکمیل تجهیزات و تامین مکان به جای مکان موقت فعلی، به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسنی غربا یادآور شد: خدمات هواشناسی فرودگاهی در شاهرود از سال گذشته به صورت کامل ارایه می شود و در حال حاضر نیز فعال است، به منظور تکمیل و تقویت این خدمات و تامین مکان مناسب، پیش‌بینی اعتبار جدید ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به لزوم تامین نیروی انسانی در بخش هواشناسی فرودگاهی و توسعه بخش پیش‌بینی و تحقیقات در استان سمنان، گفت: در استان برای تامین نیاز این بخش‌ها، به هشت کارشناس به منظور تکمیل مجموعه نیروی انسانی هواشناسی استان سمنان نیاز است.

استان سمنان 2 فرودگاه در حال تکمیل در سمنان و شاهرود دارد و اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.

متوسط بارش ها در سال آبی 95-96 در استان سمنان 112 میلی‌متر بود که نسبت به سال گذشته به میزان 113.8 میلی‌متر حدود 1.6 درصد کاهش و در مقایسه با متوسط بلندمدت 25 ساله به میزان 134.4 میلی‌متر حدود 16.6 میلی‌متر کاهش نشان می دهد.

افزایش دما دیگر پدیده ای است که استان سمنان هر ساله آن را شدیدتر تجربه می کند، به گونه ای که در چهارماه خرداد تا شهریور 96 شهر سمنان 36 روز دمای بالای 38 درجه سانتی‌گراد داشته است که 11 روز نسبت به سال گذشته بیشتر بود، میزان متوسط تبخیر آب در استان سمنان نیز امسال به 2 هزار و 400 میلی‌متر رسید که نسبت به 2 هزار و 200 میلی‌متر در بلندمدت افزایش یافته که در نتیجه افزایش دما در این استان است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: هواشناسی ، اعتبار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار