رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان، خواستار حمایت از تشکل‌های کشاورزی به خصوص حوزه گیاهان دارویی شد و گفت: نگاه تخصصی به کشت گیاهان دارویی نیاز امروز است.
کد خبر: ۵۰۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 11 October 2017

علی اصغر جمعه ای صبح چهارشنبه در اولین نشست تولیدکنندگان گیاهان دارویی سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی ضمن بیان اینکه حمایت از تشکل های تخصصی کشاورزی ضرورت امروز کشور است، تاکید داشت: توسعه کشت گیاهان دارویی مفید است اما آن را باید به صورت تخصصی و با نگاه روز بررسی کرد تا بتوانیم ارزش اصلی آن را متوجه شیم.

سمنان - کراپ‌شده

وی افزود: گیاهان دارویی مزیت های بسیاری دارد و با توجه به پهناوری استان سمنان، کشت این نوع گیاهان طبیعتاً با یکدیگر تفاوت دارد، این عدم شباهت اما باعث شده تا تولیدات گونه های گیاهی در مناطق مختلف استان، خاص باشد که شاید در کمترین جایی بتوان این ویژگی را دید.

رییس اتاق بازرگانی سمنان تشکیل انجمن تخصصی گیاهان دارویی در استان را به عنوان یک ضرورت مطرح کرد و بیان داشت: انجمن های تخصص با حضور کارشناسان دقیقاً همان حلقه مفقوده نگاه تخصصی به حوزه کشت گیاهان دارویی است که درباره آن تاکید بسیاری شده و باید آن را جدی گرفت، در این حوزه اما اتاق بازرگانی سمنان حمایت های لازم را در خصوص تشکیل انجمن های تخصصی ارائه خواهد داد.

جمعه ای با یادآوری فعالیت انجمن هاییدر سطح استان سمنان مانند انگور شاهرود، پسته دامغان، زردآلوی بسطام، تصریح کرد: باید اذعان داشت که در سال های قبل یک بخشینگری به این مقوله حاکم بود که خوشبختانه امروز تعامل خوبی بین دستگاه های ذی ربط و نهادها به وجود آمده تا جایی که در آینده نزدیک شاهد افتتاح انجمن صادر کنندگان پسته استان سمنان خواهیم بود که اتفاقی مبارک در سال اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی افزود:مشکلاتی همانند خام فروشی محصول، حلقه مفقوده بازار، عدم آگاهی بهره برداران، کمبود متخصص در سطح ملی و برداشت بدون برنامه در زمره مشکلات کشت های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی یعنی کشت هایی با رعایت الگوی مصرف خشکسالی و جایگزین هستند که قطعاً با تشکیل انجمن ها به مثابه بازوی مشاوره، می توان بر این مشکلات فائق آمد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار