رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک در وزارت کشور:
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور با بیان اینکه سمنان زیرساخت خوبی در دولت الکترونیک دارد، گفت: دریافت کپی مدارک افراد از دستگاه های اجرایی این استان حذف خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 10 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی شجاعان در گفتگو با خبرنگاران در محل استانداری سمنان،با بیان اینکه سمنان در حوزه دولت الکترونیک زیر ساخت های خوبی دارد، ابراز داشت: این استان در حوزه سرشماری نفوس و مسکن و برگزاری انتخابات تمام الکترونیک که به صورت پایلوت انجام شدموفقیت های خوبی را دارد.

علی شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک  - کراپ‌شده

وی با بیان اینکه به دنبال اجرایی کردن برخی پروژه های ملی در استان سمنان هستیم، افزود: یکی از مواردی که به صورت پایلوت در سمنان پیگیری می کنیم حذف تصویر برداری از مدارک هویتی افراد است، در فرآیندهای اداری تعدادزیادی از کپی های شناسنامه و کارت ملی دریافت می شود و با توجه به این موضوع امیدواریم تا دهه فجر در استان سمنان بتوانیم این امر را پیاده سازی کنیم.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور بابیان اینکه حذف ارائه مدارک اضافی از ارباب رجوع سرعت کار را افزایش می دهد، ابراز داشت: به دنبال آن هستیم که هیچ دستگاه اجرایی فتوکپی کارت کلی و شناسنامه را از ارباب رجوع دریافت نکند که این می تواند علاوه بر کاهش مصرف کاغذ، حجم نگه داری اطلاعات و سوابق در بایگانی ها، سرعت خدمات رسانی به مردم را افزایش دهد.

شجاعان در ادامه تصریح کرد: در آینده نزدیک امیدواریم مردم هیچ استعلامی را مجبور نباشند به دستگاه های اجرایی ارجاع دهند و مواردی مانند استعلام سوابق تحصیلی و کارت پایان خدمت با توجه به شماره ملی به صورت الکترونیک انجام می شود و از این پس مردم خدمات را بدون ارائه مدارک اضافی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم در هر اداره ای که مراجعه می کنند باید تعداد زیادی عکس ارائه دهند و این نیز مستلزم هزینه زیادی خواهد بود لذا به دنبال آن هستیم تا تصویر افراد را به صورت الکترونیک از پایگاه ثبت احوال در اختیار نهادهای مختلف قرار دهیم و هر زمان دستگاه اجرایی نیاز به عکس افراد داشت از پایگاه تصویر را در اختیار آن ها قرار دهیم.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در پاسخ به این پرسش که اجرای طرح پایلوت حذف فتوکپی مدارک افراد چه میزان برآورد هزینه دارد، ابراز داشت: برآورد دقیقی در شرایط فعلی نمی توان ارائه کرد و بعد از انجام شدن طرح در سمنان می توانیم برآورد هزینه را داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار