رییس اتاق بازرگانی ،صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : 20 درصد واحدهای صنعتی این استان به دلیل رکود و ناتوانی در رقابت با بازارهای جهانی با مشکل نبود بازار فروش مواجه است.
کد خبر: ۵۰۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 09 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، علی اصغر جمعه ای در گفت وگو با ایرنا افزود : بیش از 320 واحدصنعتی سمنان در بخش معدن، صنعت و کشاورزی سمنان با نبود بازار فروش مواجه است.

وی اظهارداشت : به روز نبودن ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی یکی از عوامل مهم و موثر در بی کیفیت بودن محصولات تولید در این استان است که باید به نوسازی آن ها، برای رفع این مشکل اقدام کرد.

وی با بیان این که تا پایان سال 97 بیش از 40 درصد ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی نوسازی می شود، تصریح کرد : برای دستیابی به بازارهای جهانی علاوه بر توجه به کمیت تولید به کیفیت محصولات هم باید توجه شود.

رییس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان یادآور شد : اکنون بیش از 120 واحد صنعتی سمنان به دلیل مشکلات مالیاتی و بیمه ای غیرفعال است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی در کمترین زمان ممکن برای رفع این مشکل اقدام کرد.

جمعه ای اضافه کرد : باید برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در سمنان از تفکر جناحی و حزبی فاصله گرفت و مسوولان برای کاهش دغدغه معیشتی مردم در تلاش باشند.

وی تصریح کرد : در چهارسال گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی برای کاهش آمار بیکاری در سمنان انجام شد و کاهش آمار بیکاری از 12.5 درصد درسال 92 به کمتر از 9 درصد در سال 96 خود بیان کننده این دستاورد است.

به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار