رئیس اداره کار، تعاون، رفاه اجتماعی شاهرود:
رئیس اداره کار، تعاون، رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۸ نفر در دفاتر کاریابی شهرستان ثبت نام کرده اند، از این تعداد ۴۰۵ نفر به کار گمارده شدند.
کد خبر: ۵۰۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 09 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید امیر حسین امیرحسینی صبح دوشنبه در کارگروه اشتغال شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه شهرستان با بیان اینکه ۴۰۵نفر در شاهرود از طریق دفاتر کاریابی به کار گمارده شدند، ابراز داشت: یک هزار و ۴۰۸ متقاضی کار در دفاتر کاریابی شهرستان ثبت نام کردند که از این بین ۴۰۵ نفر شامل ۲۴۷ نفر مرد و ۱۵۷ نفر زن به کار گمارده شدند و به عبارت دیگر ۶۱ درصد از این افراد آقایان و ۳۹ درصد بانوان بودند.

فرمانداری شاهرود - کراپ‌شده

وی افزود: از نظر سنی نیز به کار گمارده شدگان سال جاری از سوی بنگاه های کاریابی در شاهرود ۹۳ نفر تا ۲۴ سال و ۲۰۱ نفر بین سن ۲۵ تا ۳۴ سال، ۸۵نفر بین سن ۳۴ تا ۴۵ سال و ۲۱ نفر ۴۵ تا ۵۴ سال و هفت نفر بالای سن ۵۵ سال را تشکیل می دهند.

۳۸ درصد افراد جویای کار در شاهرود را زنان تشکیل می‌دهند

رئیس اداره کار، تعاون، رفاه اجتماعی شاهرود ضن بیان اینکه۲۹۴ نفر از به کار گمارده شدگان زیر سن ۳۴ سال بودند که این رقم ۷۱ درصد مجموع کل افراد را تشکیل می دهد، افزود:همچنین ۱۳۰ نفر بدون مهارت خاصو تنها ۱۱۸ نفر نیروی کار آموزش دیده بودند.

امیرحسینی ادامه داد: در خانم ها نیز از مجموع ۱۵۷ نفر، ۶۸ نفر فاقد مهارت و ۸۹نفر آموزش دیده بودند که در مجموع ۵۲درصد به کار گمارده شدگان شاهرودی در سال جاری افرادی هستند که مهارتی داشته یا دوره آموزشی گذراندند و مابقی فاقد مهارت بودند.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری نیز جویندگان کار که به کاریابی ها مراجعه کردند یک هزار و ۴۰۸ نفر بودند که از این تعدادد ۸۶۱ نفر مرد و ۵۴۷ نفر زن که ۶۲درصد آقایان و ۳۸ درصد زنان را تشکیل می دهد.

۶۱ درصد متقاضیان کار فاقد مهارت هستند

رئیس اداره کار، تعاون، رفاه اجتماعی شاهرود همچنین با بیان اینکه در مجموع ۵۲ درصد متقاضیان کار در شهرستان زیر دیپلم و دیپلم و مابقی دارای تحصیلات آکادمیک هستند، ابراز داشت: از بین ۸۶۱داوطلب مرد ۴۵۲ نفر فوق دیپلم و دارای تحصیلات آکادمیک و مابقی زیر دیپلم هستند کهدر بین خانم ها نیز از ۵۷۴ نفر ۳۳۰نفر زیر دیپلم و ۲۱۷ نفر دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

امیرحسینی در ادامه تصریح کرد: جویندگان کار به تفکیک گروه های سنی ۳۰۶ نفر زیر ۲۴ سال و ۷۶۴متقاضی بین ۲۵ تا ۳۴ سال و ۲۲۷ جوینده کار بین ۳۵ تا ۴۴ و ۷۴نفر بین ۴۵ تا ۵۴ و ۳۷ نفر بالای ۵۵ سال بودند که نزدیک ۷۶ درصد از متقاضیان کار را جوانان تشکیل می دهند.

وی افزود: ۴۷۴نفر از جویندگان کار حدود ۵۵ درصد فاقد مهارت و ۳۸۷نفر دارای مهارت هستند و در خانم ها نیز ۳۸۷ نفر یعنی ۷۰درصد متقاضیان بدون مهارت و ۱۶۰نفر حدود ۳۰ درصد مهارت دارند و در مجموع ۶۱ درصد متقاضیان کار فاقد مهارت بودند که نشان می دهد علیرغم رایگان بودن آموزش در فنی و حرفه ای افراد به دنبال کسب آموزش های مهارتی نیستند.

رئیس اداره کار، تعاون، رفاه اجتماعی شاهرود همچنین ابراز داشت: در سال ۹۱میزان متقاضیان کار با تحصیلات آکادمیک ۳۸ درصد بود که در سال جاری به ۴۸ درصد افزایش یافت که این مهم نشان می دهد متقاضیان کار با تحصیلات آکادمیک بیشتر شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار