مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : سمنان جزو 3 استان برتر کشور در ساماندهی واحدهای گیاه‌پزشکی است.
کد خبر: ۵۰۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 08 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جمع رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : 60 واحد عرضه آفت‌کش‌های نباتی در استان سمنان به کشاورزان ارائه خدمت می‌کنند.


وی با اشاره به تعداد کلینیک‌های گیاه‌پزشکی فعال در استان سمنان عنوان کرد: تعداد این کلینیک‌‌ها در استان سمنان به 7 واحد می‌رسد.


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امروز مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی در اولویت برنامه‌‌های حفظ نباتات این سازمان است عنوان کرد: در این راستا سه واحد انسکتاریوم (پرورش حشرات مفید) برای مبارزه بیولوژیک در استان سمنان ایجاد شده و در حال فعالیت است ومحصولاتی از قبیل انار، ذرت ،پنبه،گوجه فرنگی در سطح بالغ بر هزارو 300 هکتار تحت پوشش این روش مبارزه قرار دارند.

مشیریان با اشاره به اینکه در گذشته موضوع صدور مجوزهای فعالیت واحدهای عرضه آفت‌کش‌های نباتی، مبارزه بیولوژیک و کلینیک گیاه‌پزشکی بر عهده مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان‌ بود گفت : از سال 1394 با دستور وزیر جهاد کشاورزی، صدور مجوز فعالیت واحدهای گیاه‌پزشکی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان‌ها واگذار شد لیکن نظارت عالیه بر روند فعالیت این واحد ها و نیز نظارت بر صدور مجوزها بر عهده مدیریت حفظ نباتات استان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار