مدیر کل گمرک استان سمنان؛
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۱۱۱ اظهار نامه صادراتی در شش ماهه نخست سال جاری در استان صادر شده است، گفت: درآمد گمرک سمنان به ۱۸۰هزار میلیارد ریال در سال جاری رسید.
کد خبر: ۵۰۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 04 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی سعدالدین پیش از ظهر چهارشنبه در نشست توسعه صادرات استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری بابیان اینکه برگزاری جلسات ماهانه در راستای توسعه صادرات غیر نفتی در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: در شش ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۱۱۱ اظهار نامه صادراتی برای ارسال کالا به ۳۴ کشور جهان صادر شده است.

وی افزود: با توسعه صادرات غیر نفتی شاهد اشتغال افزون تری نیز در استان خواهیم بود لذا از همه افراد دارای کارت بازرگانی و صاحبان کالا تقاضا داریم که کالاهای صادراتی خود را از درگاه استان سمنانانجام دهند تا به ارتقا و کیفیت خدمات افزوده شود.

مدیرکل گمرک استان سمنان بابیان اینکه اظهار نامه وارداتی درآمد ۱۴۵ میلیارد ریالی را برای استان به ارمغان آورد، ابراز داشت: تاکنون ۳۶۵ مورد اظهار نامه وارداتی از ۲۰ کشور جهان و 2 هزار و 111 اظهار نامه صادراتی در سمنان برای صادرات کالا سمنان به 34 کشور جهان از ابتدای فروردین 96 صادر شده است.

سعد الدین با بیان اینکه صادرات کالا ازاستان سمنان به ۹۱ میلیون دلار رسید،ادامه داد: با راه اندازی سامانه جامع گمرکی در کشور صادرات کالا ۳۱ درصد از نظر وزنی و ۲۱ درصد از نظر دلاری برای استان رشد داشت که ۵۱ درصد صادرات کالا به بخش صنعت، ۱۲ درصد معدنی و ۳۶ درصد به پتروشیمی مربوط می شود.

وی با بیان اینکه درآمد گمرک استان سمنان از ۸۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۴ به ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در سال جاری رسید، افزود: پودر لباسشویی، سیمان، کاشی، سرب، کولر، لوله های قابل انعطاف، کرک و هیدروکربن های سبک از جمله اقلامی است که به سایر کشورها ارسال می شود.


مدیرکلگمرک استان سمنانبا اشاره به افزایش 31 درصدی میزانصادرات کالا سمنانبه لحاظ وزن نسبت به سال گذشته ، تصریح کرد : 51 درصد صادرات کالا مربوط به بخش صنعت، 36 درصد بخش پتروشیمی و 12 درصد معدنی و ساختمانی است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار