معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به ضرورت ارتباط صنعت با دانشگاه برای اشتغالزایی بیشتر، گفت: برای ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه، دفتر مرکزی ارتباط صنعت با دانشگاه تشکیل شود.
کد خبر: ۵۰۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ 03 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمود قنبری روز سه شنبه در نشست بررسی راهکارهای ارتباط صنعت با دانشگاه‌های استان سمنان در سالن کوثر استانداری، گفت: برای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه، باید دانشجویان و دانش آموختگان در کنار فراگیری علم، مهارت کسب کنند تا به کسب شغل در آینده کمک شود.


وی مشخص شدن مطالبات، نیازها و مشکلات صنعت و دانشگاه ها را از اهداف تشکیل دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه برشمرد و پیشرفت بالا در انرژی هسته ای و پتروشیمی را نمود خوب ارتباط صنعت و دانشگاه کشور دانست و افزود: فقدان ارتباط مناسب دانشگاه با صنایع علت‌یابی و نیازهای دوطرفه برطرف شود .

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با اشاره به وجود تعداد قابل توجه واحدهای صنعتی در استان سمنان گفت: با این وجود، در استان سمنان ارتباط چشمگیری بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد، در صورتی که طرفیت باید با شناسایی مشکلات برقراری این ارتباط، معرفی نیازهای متقابل و هم‌افزایی بیشتر، مسیر برقراری این ارتباط دوسویه که به سود جامعه به ویژه برای اشتغالزایی جوانان است هموار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: در زمان حال دانشجویی موفق است که با شرکت های دانش بنیان در ارتباط باشد.

محمد همتیان با اشاره به جمعیت قبل توجه دانشجو در استان سمنان، افزود: با تقویت تفکر و ایده ارتباط دانشجو با شرکت های دانش بنیان، می توان به دولت در جهت رسیدن به اهداف و رفع مشکلات اشتغالزایی جوانان کمک کرد، از سویی کاهش نرخ بیکاری قشر تحصیل کرده و توسعه کشور یکی از فایده های مهم ارتباط بهتر و بیشتر صنعت با دانشگاه است.

مدیر کل دفتر سیاسی ،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان نیز در این نشست افزود: برای تحقق اهداف و سیاست های دولت دوازدهم باید اصلاح محیط کسب و کار و نظام بنگاه داری با هدف افزایش سرمایه گذاری و بهره وری با استفاده از 2 راهبرد توسعه بخش خصوصی و برون‌گرایی صورت گیرد.

سعید متقی، ایجاد دفتر مرکزی ارتباط صنعت و دانشگاه را با هدف ارتقای همکاری و به روزآوری فناوری صنایع ،تقویت رویکرد اقتصاد سبز در صنایع و احیای صنایع راکد و غیر فعال، از اقدامات موثر برای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال برشمرد.

علی حقیقی اصل معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان، در این نشست، اختصاص درصدی از بودجه عمومی برای تجهیز مراکز پژوهشی، ایجاد مراکز پژوهشی صنعتی در دانشگاه ها و تعیین ضوابط و ساز و کارهای تشویقی برای به‌کارگیری نتایج تحقیات را از راهکارهای رفع موانع ارتباط دانشگاه و صنعت برشمرد.

بهروز اسودی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز اطلاع رسانی از ظرفیت تحقیقاتی دانشگاه ها به بخش صنعت، تعیین ضوابط و تخصیص اعتبار به منظور شناسایی مشکلات بخش صنعت را برخی دیگر از راهکارهای برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت در استان سمنان عنوان کرد.
نمایندگان حوزه صنعت و دانشگاه های استان سمنان در این نشست، نارسایی تدوین و تهیه آیین نامه ها و مقررات برای آسان سازی ارتباط صنعت و دانشگاه، فقدان اعتماد بخش صنعت به کاربردی بودن تحقیقات دانشگاهی، نبود تجهیزات مناسب مراکز پژوهشی و بی‌توجهی دانشگاه ها به بخش صنعت برخی از موانع ارتباط صنعت و دانشگاه برشمردند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان 120 هزار دانشجو و یکهزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد.
در نقاط مختلف کشور 929 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است که از این تعداد 25 شرکت و ناحیه صنعتی در استان سمنان مستقر است، با وجود این که بیش از یک هزار و 160 واحد تولیدی و صنعتی شامل 64 درصد از کل واحدهای تولیدی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارد و برای بیش از 28 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: صنعت ، اشتغال ، دانشگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار