کد خبر: ۵۰۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ 03 October 2017
جواد مرتضوی، دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا، در یادداشت پیش رو که در بردارنده مشاهداتش از جامعه این کشور است، آورده: 
قبل از انقلاب اسلامی، در شهر میامی فلوریدا کالج میرفتم. در مجموعه آپاتمان ما تعدادی از ایرانیان دانشجو زندگی می‌کردند که هم سن و سال من بودند، به غیر از یک نفر (دکتر پوستچیان) که یک جراح مسن تر بود و برای تخصص خود به آمریکا آمده بود. 

یک روز صبح سر خیابان او را دیدم. از من درخواست کرد که ایشان را به دانشگاه میامی برسانم. ایشان عجله داشت و من هم فرصت داشتم؛ قبول کردم. در حالی که به طرف دانشگاه می‌رفتیم به او گفتم: اگر برای خرید ماشین کمک می‌خواهی، من یک نفر را میشناسم و میتوانم او را به شما معرفی کنم. دکتر گفت: نه، ماشین داشتم، فروختم...

علت را پرسیدم. جواب داد که وقتی به میامی آمدم، یک ماشین دست دوم با قیمت مناسب خریدم. از ایران هم گواهینامه بین المللی گرفته بودم و می‌توانستم رانندگی کنم. یک روز صبح از جلوی یک مدرسه با سرعت عادی و مجاز رد می‌شدم، که ناگهان پلیس از جلو به من ایست داد. بعد از متوقف شدن، متوجه یک پلیس دیگر در پشت سر خود شدم. پلیس جلو تفنگ خود را به طرف من گرفته با صدای بلند سر من داد می‌زد "از ماشین بیا بیرون". 

به محض اینکه در ماشین را باز کردم پلیس دوم از پشت مرا حول داد و از من خواست که دستهایم را روی ماشین بگذارم. هر چه من سعی کردم برای آنها توضیح دهم آنها بیشتر سر من داد میزدند. بالاخره به من حمله کردند، بعد از تفتیش بدن، از پشت به من دستبند زده با کمال حقارت مرا به زندان بردند. از شدت ترس و وحشت نمی‌دانستم باید چه کار بکنم. 

بعد از ظهر آن‌روز با دوستم تماس گرفتم و نهایتا ایشان مرا از زندان آزاد کرد. من ضمانت دادم که در دادگاهی که برایم در نظر گرفته بودند حاضر شوم. آن زمان متوجه شدم که از قوانین رانندگی آمریکا اطلاع کافی ندارم. از طرف دیگر شدت سخت‌گیری برای اعمال قانون نیز برایم قابل درک نبود. بعد از آن تصمیم گرفتم تا پایان تخصصم در آمریکا رانندگی نکنم...
Image result for school zone
رانندگان در آمریکا باید به نکات زیر توجه کنند:
۱- در خیابانی که مدرسه دارد برای ایمنی دانش آموزان، فاصله‌ای را در دو طرف مدرسه، به عنوان "ناحیه مدرسه" (School Zone) تعیین کرده‌اند. صبح و بعد از ظهر در ساعتهای مشخص مندرج بر روی تابلوی اطراف مدرسه، سرعت به بیست مایل در ساعت کاهش می یابد و این محدودیت را بسیار جدی می‌گیرند. 

۲- وقتی پلیس شما را نگه داشت به دستورات او خوب گوش کنید و فقط به همان دستورات عمل کنید. اگر کاری غیر از آن بکنید، این امر می‌تواند سر پیچی از دستورات پلیس تلقی شده و شما را در موقعیت بسیار خطرناکی قرار دهد.

۳- هنگامی که به دستور پلیس توقف می‌کنید، هرگز از ماشین خارج نشوید، مگر اینکه وی از شما بخواهد. اگر بدون اجازه از ماشین خارج شوید، پلیس اختیار دارد که به شما شلیک کند!
Related image
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار