دادستان شاهرود:
دادستان شاهرود قانون‌گرایی را بالاترین معروف دانست و با تاکید بر اینکه باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد، گفت: با ملاک قرار دادن قانون آمار جرائم کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۴۹۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 25 September 2017

به گزارش تابناك سمنان، علی اکبریان پیش از ظهر دوشنبه در پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره ارشاد و اسلامی شهرستانبابیان اینکه اصل هشتم قانون اساسی مردم را به وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر دعوت می کند، ابراز داشت: این فریضه الهی ماهیت فرهنگی برگرفته از اخلاق و اعتقادات دارد لذا برای احیای این مهمباید همه مسئولان فرهنگی وارد عرصه شوند.

علی اکبریان - کراپ‌شده

وی با بیان اینکه آمار بالای طلاق نشان می دهد که زوج ها به حقوق متقابل یکدیگر کمتر اهمیت می دهند، افزود: اگر بستر لازم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم شود قطعا سلامت جامعه و احقاق حق و حقوق دیگران نیز رعایت و از تعداد پرونده های قضایی نیز کاسته خواهد شد.

دادستان شاهرود با بیان اینکه همه دستگاه های فرهنگی باید قانون گرایی را ملاک عمل خود قرار دهند، ابراز داشت: اگر همهافراد از قانون پیروی کنند و عمل به آن را سرلوحه امور خود قرار دهند قطعا آسیب‌های اجتماعی در جامعه به حداقل کاهش پیدا می کند.

اکبریان در ادامه تصریح کرد: وجود آمار بالای تصادف،قانون گریزی افراد را در جامعه نشان می دهدکه اگر در مهد کودک ها، مدارس، دانشگاه ها و فضاهای عمومی گرایش به قانون گرایی در جامعه را نهادینه کنندبه طور قطع وقوع جرم و تصادف نیز به حداقل خواهد رسید.

وی افزود: با فراهم کردنزمینه سلامت جامعهتوسطابزار امر به معروف و نهی از منکر آمار پرونده های ورودی به دادسراها کاهش می کند لذا دستگاه های فرهنگی باید به منظور ترویج قانون گرایی و قانون مداری، وارد عمل شوند.

در این نشست از کتاب حقوق متقابل مردم و مسئولان از نگاه فقه شیعه تالیف سید محمد رضا هاشمی رونمایی و همچنین مسئولان دستگاه های فرهنگی به ارائه نظر پیرامون فرهنگ عمومی پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار