اکنون بیش از 25 درصد از واحدهای صنعتی استان سمنان تعطیل است که این رقم تا پایان سال 96 به 15 درصد کاهش می یابد.
کد خبر: ۴۹۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 25 September 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت : اکنون بیش از 25 درصد از واحدهای صنعتی سمنان به دلایل مختلف تعطیل است که این رقم تا پایان امسال به 15 درصد کاهش می یابد.


وی اظهارداشت: عملکرد بانک های عامل استان سمنان برای ارایه تسهیلات رونق تولید و بازگرداندن واحدهای صنعتی به چرخه تولید در 2 سال گذشته بسیار مثبت بوده است.


وی تصریح کرد: در سال 92 بیش از 45 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان نیمه فعال و غیرفعال بود که با درایت و عملکرد مثبت دولت تدبیر وامید این رقم اکنون به کمتر از 25 درصد رسیده است.


پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان یادآور شد : تاکنون بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان پرداخت شد که این امر در میان و بلند مدت می تواند به کاهش آمار بیکاری در این استان بیانجامد.


خلیلی خواه تصریح کرد : براساس برآوردهای انجام شده تاکنون بیش از 30 درصد از تفاهم نامه های سرمایه گذاری 70 هزار میلیارد ریال استانداری سمنان با فعالان اقتصادی درمرحله عملیاتی قرار دارد.


مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان سمنان اضافه کرد : توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری مهم ترین راهبرد برای توسعه متوازن اقتصادی در این استان است و مسوولان امر برای افزایش اشتغال این رویکرد را در دستور کار قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار