کد خبر: ۴۹۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 24 September 2017
آتش‌سوزی در بازار روز شهر يزد با حضور به موقع و با تلاش مضاعف آتش‌نشانان، به خیر گذشت .
 «محمدرضا رحیمی» معاون عملیات آتش‌نشانی یزد که در همان لحظات اولیه در محل حادثه حضور داشت، در اين باره گفت: با اعلام این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، نیروهای پنج ایستگاه شماره 1، 5، 6، 7 و 8 آتش‌نشانی با شش دستگاه خودروی عملیاتی بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی یزد، ساعت 52 دقیقه بعد از نیمه شب امروز دوم مهر ماه خود را به خیابان فرخی يزد رساندند .

وي عنوان كرد: یک مغازه لوازم خانگی در ضلع شمالی بازار روز به علت نامشخصی دچار آتش‌سوزی شده و هر لحظه امکان سرایت شعله‌های آتش به دیگر قسمتهای بازار وجود داشت .

رحيمي افزود: اولین گروه از آتش‌نشانان يك دقیقه بعد از اطلاع‌رسانی این حادثه به محل رسیدند و با صحنه ای مواجه شدند که آتش و دود غلیظی فضا را تیره و تار کرده بود لذا خیلی سریع پس از قطع جریان برق و گاز محل حادثه، به وسیله دستگاه‌های تنفسی و تجهیزات خاموش کننده، کانون حریق را شناسایی و عملیات مهار آتش سوزی را آغاز کردند.

وي ادامه داد: دیگر گروه‌های آتش‌نشانی نيز با حضور در محل بلافاصله به دو گروه عملیات اطفای حریق و گروه جلوگیری از گسترش و سرایت آتش به دیگر مغازه‌ها با توجه به حجم حریق و مواد سریع الاشتعال در بازار، تقسيم شدند.

رحیمی با بیان این که آتش نشانان با تلاش مضاعف توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را مهار و از سرایت آتش به دیگر قسمت‌های بازار جلوگیری کنند، تاكيد كرد: علت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

«سعید ایران نژاد» بازرس و رئیس ایستگاه شماره پنج سازمان آتش‌نشاني يزد نيز که از ابتدا در محل حادثه حضور و ناظر بر عملکرد نیروها بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس آسیبی نرسید و نیروهای عملیاتی با تلاش همه جانبه توانستد شعله های آتش را مهار و کاملا خاموش کنند و بعد از اجرای عملیات جداسازی و خنک کردن به ایستگاه‌های خود مراجعت كردند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار