قائم مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: 4 مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس داراب در حال حاضر در بیمارستان به سر می برند که امکان حضور در مدرسه را ندارند.
کد خبر: ۴۹۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 24 September 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از میزان، محمود علیگو در خصوص وضعیت جسمانی دانش‌آموزان مصدوم‌دیده هرمزگانی در حادثه واژگونی اتوبوس داراب گفت: در پی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی ۹ نفر کشته و 34 نفر مصدوم شدند که در حال حاضر ۴ نفر مصدومین در بیمارستان بستری هستند که تعدادی از آن‌ها نیز به علت شکستگی در ناحیه پا امکان حضور در مدرسه را ندارند.


وی افزود: ۲ دانش‌آموز قطع عضو از ناحیه دست و پا ، ۲ آسیب دیده شدید از ناحیه صورت و ۱ نفر مشکوک به قطع نخاع، از مصدومان بدحال این سانحه بودند که مورد عمل حراجی قرار گرفتند. در حال حاضر ۱ دانش‌آموز قطع عضوی مرخص، و ۴ نفر باقیمانده تا اطمینان از روند بهبود کامل، در بیمارستان به سر می‌برند .


قائم مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شکستگی قفسه سینه، ضربه به نخاع و شکستگی دنده‌ها از جمله مصدومیت زینب شعبانی، از حادثه‌دیدگان این اتفاق بود که به علت شدت آسیب‌دیدگی نسبت به بهبودی اش ، احساس نگرانی داشتیم اما خوشبختانه با پیگیری‌های درمانی و جراحی‌های انجام شده تا ۷۰ درصد امکان ضایعه نخاعی در این دانش‌آموز رد و ۳۰ درصد بحث درمانی ، به فیزیوتراپی اختصاص یافت.


وی عنوان کرد: در حین حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان داراب، محدثه ذاکری از ناحیه صورت، کاسه چشم، گونه‌ها و فک به‌شدت دچار آسیب شد که در حال حاضر با اعمال جراحی‌ پوست و زیبایی، در وضعیت مطلوبی از درمان به سر می برد.


علیگو اذعان داشت: دو دانش‌آموز قطع عضو که از روز حادثه تاکنون به علت پیشگیری از عفونت زخم‌ها، در بیمارستان بستری بوده‌اند، در وضعیت نسبتا خوب جسمی قرار دارند. گفتنی است یک دانش آموز قطع عضو از بیمارستان مرخص شده و دیگری مراحل درمان را سپری می کند.


وی یادآور شد: علاوه بر عمق فاجعه و تلفات جسمی که بر این دانش‌آموزان وارد شده است، نیاز به حمایت‌های روحی و پشتیبانی از این دانش‌آموزان به شدت احساس می‌شود، بنابراین همکاری کادر مدرسه و دانش‌آموزان در تقویت روحیه این آسیب‌دیدگان نیز می‌تواند در روند بهبودی کامل آن‌ها تأثیرگذار باشد.


قائم مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت تحصیلی آسیب‌دیدگان حادثه واژگونی اتوبوس داراب گفت: به‌طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم که چه زمانی این ۵ دانش‌آموز آسیب‌دیده می‌توانند در مدرسه حضور یابند، اما به دلیل شرایط جسمی و درمانی آنها، امکان شرکت در کلاس درس وجود ندارد. بنابراین آموزش و پرورش هرمزگان، با اختصاص معلم‌های خصوصی در منازل، عقب افتادگی تحصیلی این دانش آموزان را جبران خواهد کرد.

برچسب ها: واژگونی اتوبوس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار