نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: فرسودگی مدارس، از مشکلات نظام تعلیم و تربیت سمنان، با اعتبار درنظرگرفته در برنامه ششم توسعه رفع می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 23 September 2017
به گزارش تابناك سمنان، احمد همتی روز شنبه در آیین زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه هاجر سمنان، گفت: سه میلیارد دلار معادل 120 هزار میلیارد ریال برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس کشور در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.


وی تصریح کرد: با توجه به این که تعداد زیادی از مدارس شهر سمنان 2 نوبته، فرسوده هستند و رشد دانش آموزان در این شهرستان بیشتر از سایر شهرستان ها است، با اختصاص اعتبار 120 هزار میلیارد ریالی برای نوسازی مدارس در برنامه ششم توسعه، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

همتی یادآور شد: طبق برنامه ششم توسعه، دولت باید معادل هزینه‌کرد خیران مدرسه‌ساز، برای نوسازی مدارس سراسر کشور هزینه کند تا راهبردی برای تشویق خیران باشد.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان از دیگر برنامه های برنامه ششم توسعه است که اجرایی خواهد شد.

همتی با اشاره به اعتبار 16 هزار و 500 میلیارد ریالی که به صورت جداگانه برای پرداخت به معلمان حق‌التدریسی در نظرگرفته شده که در گذشته به صورت جداگانه محاسبه می شد، افزود: بخش عمده ای از این مبلغ درکمیسیون تلفیق بودجه با حمایت مجلس شورای اسلامی برای پرداخت به معلمان حق‌التدریسی لحاظ شده است.

وی یاد آور شد: تاخیر در پرداخت به معلمان حق‌التدریس ختم نمی شود بلکه تاخیر پرداخت یک ساله کارانه پزشکان و پیراپزشکان از دیگر مواردی است که با تصویت این مصوبه ها بر طرف خواهد شد.

همتی خاطرنشان کرد: در استان سمنان و در نظام تعلیم و تربیتی باید به استفاده از کرسی‌های آزاداندیشی دانش آموزان و هوشمندسازی مدارس بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به این که در یک سال و نیم گذشته تا کنون سه وزیر آموزش و پرورش تغییر کرده است، افزود: یکی از برنامه هایی که در حال پیگیری است، ایجاد سازمان نظام معلمی برای ساماندهی و ارتقای تعالیم آموزش معلمان است.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به لحاظ بسیاری از شرایط در روند اجرایی شدن طرح هدایت تحصیلی در سال های اخیر، در سال تحصیلی 97-96 تعداد خانواده های کمتری نسبت به سال تحصیلی 96-95 به نحوه اجرای طرح معترض بودند.

در این آیین 120 هزار دانش‌‍‌آموز استان سمنان سال تحصیلی 96-97 را با نواخته‌شدن زنگ مهر و مقاومت در بیش از هزار مدرسه آغاز کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار