مشاور عالی فرمانده کل قوا در سمنان:
به گزارش تابناك سمنان، مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: از شروع جنگ تحمیلی در سال۵۹ تاکنون جمعیت ایران دو برابر شده و این یعنی نیمی از جمعیت کشور با معارف دفاع مقدس آشنا نیستند.
کد خبر: ۴۹۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 21 September 2017

به گزارش تابناك سمنان، اجلاسیه ۹۶ شهید و همچنین گردهمایی ایثارگران و جانبازان عرصه بهداشت و درمان سمنان صبح پنج شنبه در آستانه آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس با حضور سرلشگر صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد.

سردار سرلشکر رحیم صفوی در این آئین با اشاره به ضرورت ترویج معارف دفاع مقدس در جامعه و همچنین رشادت های خانواده های شهدا، بیان کرد: قریب به سه دهه از پایان جنگ می گذرد و اگر بدانیم ملت ما در این مدت در چه حال و هوایی بودند، قطعا می توانیم شناخت درستی از معارف جنگ داشته باشیم امروز ۳۰۰ هزار جانباز در کشور وجود دارد که هر کدامشان یک تاریخ روایتگر زنده هستند و افسوس که جوانان ما کمتر از این مسائل اطلاع دارند.

وی بیان کرد: مردم ما به خوبی به یاد دارند که در آن روزگار چه روزگاری بر جامعه حکم فرما بود در آن روزها نور خدا به ما می تابید و برکات الهی و امداد های الهی بر ملت ما و رزمندگان ما مستولی می شد و بیشتر به دنبال خدا بودیم اما امروز به دنبال خودمان هستیم همچنین باید گفت در زمان جنگ همه به دنبال آن بودند که خدمتی را برای پیروزی در نبرد انجام دهند امروز زمانه تغییر کرده و برخی از ما عوض شده ایم بنده تصور می کنم برگزاری این اجلاسیه های شهدا، فرصتی است که با معارف و علوم دفاع مقدس را به بیش از نیمی جمعیت کشور (افرادی که زیر۴۰سال هستند) بشناسانیم.

نیمی از جمعیت کشور از معارف جنگ کم اطلاع هستند

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه از شروع جنگ تحمیلی در سال۵۹ تا کنون جمعیت ایران دو برابر شده و این یعنی نیمی از جمعیت کشور با معارف دفاع مقدس آشنا نیستند، گفت: این یک رسالت و وظیفه مهمی است که جوانان ما، دانشجویان، دانش آموزان و ... از بزرگترین حماسه تاریخی ملت ایران که نسل قبل از خودشان آن را به وجود آوردند، مطلع شوند.

صفوی بیان کرد: بیش از ۳۰۰هزار جانبازی در کشور وجود دارد که امروز نسل جوان جامعه باید بداند اوضاع او چگونه است درست است که کسی که تا کنون شهید نداده باشد، حال مادر شهید را نمی داند، اما این معارف جنگ است و نمی توان از آن چشم پوشید امروزه همسران، مادران و فرزندان جانبازان الگوهای جوانان ما در زندگی اجتماعی و فردی هستند که باید قدر دانسته شوند.

وی افزود: ما تاریخ دفاع مقدس و انقلاب را باید به فرزندانمان یادآوری کنیم امروز متاسفانه فرزندان ما حتی برخی زوایای جنگ را باور نمی کنند و می پرسند «آیا به واقع جنگ اینگونه بود؟»برخی اوقات خاطرات جنگ برای نسل جوان بیشتر شبیه افسانه است.

باید کربلای ایران را در محرم به مردم شناساند

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به فراررسیدن ماه محرم، گفت: در آستانه ماه محرم، ما حماسه کربلای ایران را می توانیم برای مردم به خوبی بیان کنیم چرا که ما معتقد هستیم آنهایی که در دفاع مقدس و در شلمچه جنگیدند، در روز عاشورا کنار امام حسین(ع) می ایستادند و شمشیر می زدند.

صفوی تاکید کرد: کربلای ایران در راستای کربلا حسین بن علی(ع) معنی و مفهوم پیدا می کند لیکن صبر مادران شهید دفاع مقدس جز در کنار صبر حضرت زینب کبری(س) معنی پیدا نمی کند.

وی همچنین به شهدای استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت: شرایط عمومی استان سمنان به گونه ای است که امروز همه به عنوان سرباز نظام و انقلاب در صحنه حضور دارند، بیان کرد: مردم استان سمنان در دوره های مختلف انقلاب اسلامی حضور پر رنگ و مستمری داشته اند که حضور بیش از سه هزار شهید نشان گر این امر است ما از نعمت مردم متدین و مومنی برخودار هستیم که از لحاظ اعتقادی و فرهنگی حرف های زیادی در سطح کشور دارند.

سمنان رتبه سوم جمعیت به تعداد شهید را دارا است

مشاور عالی فرمانده کل قوا، با اشاره به اینکه استان سمنان با جمعیت ۴۰۰ هزار نفره در سال ۶۵، ۵۰ هزار رزمنده را روانه جبهه های جنگ می کردند که تیپ ۱۲ حضرت قائم(عج) با اینکه بسیار دیر تشکیل شد و مردم استان پیش از آن در قالب دیگر گروه ها مثل لشکر۱۷ علی بن ابی طالب(ع) و به خصوص جهاد سازندگی استان سمنان که بسیار کارآمد بود، به جبهه اعزام می شدند، همیشه روحیه دفاع از اسلام و کشور را به خوبی در خود زنده نگه می داشتند.

صفوی با بیان اینکه مردم استان سمنان در عملیات بزرگ دفاع مقدس مثل کربلای پنج و شلمچه، شکستن دیوار شرقی بصره، مرصاد و ... حماسه آفریدند و من از نزدیک شاهد شجاعت های مردم دیار قومس بودم همچنین تیپ ۵۸ ارتش و جهاد همین گونه بودند امروز استان سمنان سه هزار شهید هفت هزار جانباز و ۲۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این امر، برای استانی با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری بسیار قابل توجه بود و باعث شد تا سمنان در رتبه سومین استان شهید پرور کشور به نسبت جمعیت قرار گیرد.

وی افزود: رشادت های مردم استان سمنان در دفاع مقدس نشان می دهد که این مردم از یک ظرفیت بالای استقامت، آستانه ظرفیت ایمانی و اعتقادی بالا، بصیرت سیاسی و فهم و درک هوشمندانه و همچنین وفاداری به امام راحل(ره) و انقلاب برخوردار هستند.

بهداری در جنگ اهمیتی فوق العاده داشت

مشاور عالی فرمانده کل قوا، با اشاره به مقوله بهداشت و بهداری در دفاع مقدس و اهمیت کار این گروه نیز، توضیح داد: یکی از ارکان اصلی ما در جنگ، بهداری دفاع مقدس بود خود من به این امر توجه داشتم که ما در جنگ کمتر زخمی و شهید بدهیم و لازمه این امر بهداری قوی و امداد بود.

صفوی بیان کرد: بهداری کار بسیار مشکلی بود چرا که قبل از اعزام نیروها، همه را حتی افرادی که غیر امداد گر بودند را نیز آموزش می داد و ده ها پست امداد اورژانس را در خط مقدس ایجاد می کرد و یا وظیفه ایجاد بیمارستان های صحرایی داشت همچنین در طول عملیات، امداد گران پا به پای نیروها حضور داشتند و بعضا جلوتر از بسیجیان انجام وظیفه می کردند از سوی دیگر حمل و نقل شهدا و زخمی ها، رانندگی آمبولانس در میدان نبرد.

وی افزود: بسیاری از شهدای ما در حوزه بهداشت و درمان از قصاوت دشمنان شکل می گرفت چرا که بعثی ها هیچ رحم و مروتی نداشته و حتی آمبولانس ها را مورد هدف قرار می دادند لذا برای عظمت کار بهداری در دفاع مقدس باید نگاهی به آمار و ارقام کرد در هشت سال دفاع مقدس ۱۰۰هزار نفر رزمنده به عنوان بهداری دفاع مقدس از راننده تا جراح در جبهه ها حضور پیدا کردند و این موضوع تنها در جبهه شمالغرب تا جنوب محسوب می شود که اگر دست اندرکاران درمان مجرحان در مراکز استان ها را نیز حساب کنیمف عددی بیشتر از این میزان خواهد شد اما در جبهه های نبرد تنها آمار شهیدان بهداشت و درمان سه هزار و ۵۰۰ نفر و جانبازان ۱۵هزار نفر هستند که این از نقش بسزای بهداری در دفاع مقدس خبر می دهد.

۶۰بیمارستان صحرایی در کشور ایجاد شده بود

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۶۰ بیمارستان صحرایی و یک هزار اورژانس در جبهه ها ایجاد شد، گفت: تلاش زحمت کشان عرصه بهداری جنگ باعث شده بود تا مدت زمان رسیدگی به مجروحان جنگی از زمان مجروحیت تا انتقال به بیمارستان یک تا یک و نیم ساعت باشد که این امر در مقایسه با جنگ ویتنام که آمریکایی ها با هلیبورن بسیار مجهزشان این کار را در دو تا دو و نیم ساعت انجام می دادند، دستاورد بزرگی بود.

صفوی بیان کرد: تلاش مجموعه بهداشت و درمان جنگ به گونه ای بود که بیمارستان هایمان را کاملا با بتون می ساختند و در صورتی که حتی بمب به آنها برخورد می کرد، فرو نمی ریخت و این نشان می داد تا چه میزان بهداری جنگ برای ما اهمیت داشته است تا جایی که حتی بمب شیمیایی و خستگی کار ۴۸ ساعته هم ایثارگران حوزه امداد و درمان از پرستار و پزشک تا راننده را از پای نمی انداخت و باز همگی آماده خدمت رسانی به مردم بودند لذا این ایثارگری ها باید به نسل جوان بیان شود چرا که بهداری افتخار دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ جانباز حوزه بهداشت و درمان در استان سمنان وجود دارد، افزود: همانگونه که فرزندان ملت غیور ایران در جبهه های نبرد، در عرصه جهاد سازندگی، بهداشت و درمان، نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و ... افتخار می آفریدند، بهداری استان سمنان نیز در دفاع مقدس افتخار آفرید که حدود ۱۰۰ شهید نشان گر این اهمیت و نقش آفرینی است و ما همواره خودمان را مدیون ایثارگران و شهیدان می دانیم.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به رشادت های صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس، گفت: به نظر بنده باید برای هر یک شهید حوزه بهداشت و درمان یک کتاب نوشت چرا که زندگی این افراد که خیلی هایشان را فقط به اسم می شناسیم، دارای زوایای بسیار نابی است که می تواند الگویی برای جوانان باشد.

وی افزود: استکبار جهانی می خواهد ایران هراسی را در دنیا گسترش دهد لذا با خلق داعش و متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم می کوشد تا به اهداف خود دست یابد، که به این هدف شوم خود دست نخواهد یافت.

مشاورعالی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه آمریکا در حالی ایران را حامی تروریست می نامد که خود داعش و گرو های نفاق و تکفیری را در منطقه ایجاد کرده است، ابراز داشت: رد پای حمایت از جنگ طلبی های کشورهای عربی و اعظای کمک های ۴۰۰ میلیارد دلاری، حمایت آمریکا از رژیم صهونیستی به خود آمریکا منتهی می شود.

صفوی ادامه داد: خود مردم آمریکا هم می دانند که ترامپ احمق ترین رئیس جمهور آمریکا است که با سیاست های خود چیزی جز فلاکت و بدبختی برای آن ها و کل جهان ارزانی نداشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار